Élet-Stílus

F1: a Renault a világbajnok

Tökéletes évet zárt 2005-ben a Renault csapat, miután az újdonsült világbajnok, Fernando Alonso a Kínai Nagydíjon szerzett idei hetedik győzelmével megszerezték a csapat világbajnoki címet is.

Fernando Alonso nyerte a Kínai Nagydíjat, megelőzve Räikkönent és Ralf Schumachert, ezzel a Renault-é lett a konstruktőri trófea is.

A spanyol pilóta a rajttól kezdve végig magabiztosan és nagy fölénnyel vezette a versenyt, sokáig csapattársa Giancarlo Fisichella autózott mögötte. Viszonylag sima verseny volt ez a Renault csapatnak, mert gyorsabbak voltak , mint a McLaren, akiket a balszerencse sem került el. A 18. körben a 10-es kanyarban a rázókő egy darabja kifordult a helyéről, és felsértette Juan Pablo Montoya autójának jobb első kerekét.

Ezt a következő körben kicserélték, de emiatt oda is lett a kolumbiai versenye, mert egy körrel később újra a boxba hajtott, hogy tankolhasson is. A kalandnak ekkor sem volt vége, mert az ütéstől komolyabba megsérült a McLaren, és Montoya a 24. körben feladni kényszerült a versenyt. A pálya javítása miatt a pilóták ezalatt a biztonsági autó mögött köröztek.

Ettől kezdve hiába tett meg mindent Räikkönen, erejéből csak annyira futotta, hogy megelőzze Fisichellát a második boxkiállások alkalmával, melyet ismét a biztonsági autó részvétele mellett tettek meg. A 30. körben ugyanis Narain Karthikeyan összetörte autóját és teleszórta alkatrészekkel a pályát.


F1: a Renault a világbajnok 1

Fotó: Vezess.hu

Ekkor úgy tűnt Fisichellláé lesz a harmadik hely, de hat körrel a vége előtt keresztülhajtásra büntették, mert a második kerékcserénél a boxba hajtáskor versenyzőhöz nem méltóan viselkedett, feltartotta Räikkönent és Barrichellot. Mindezt azért, hogy mire ő odaér a csapatához, Alonso kiálljon onnan. Korábban a McLaren is eljátszotta ezt Belgiumban, azóta azonban az FIA büntet érte.

Ennek hatására a jól taktikázó Toyota, illetve Ralf Schumacher ölébe hullott a harmadik hely. Jól használta ki a biztonsági autó okozta kavarodást Christian Klien (5.) és Felipe Massa (6.) is, mindketten remek eredménnyel zártak.

A futam utolsó harmadában Mark Webber és Rubens Barrichello csatája nyújtott izgalmakat. A brazil körökön keresztül maga mögött tartotta az ausztrált, de egyszer hibázott, ekkor Webber (7.) és Button (8.)is elment mellette. Egy körrel később pedig David Coulthard fékezte ki és előzte meg.

A Ferrari csapat hétszeres világbajnoka, Michael Schumacher sem zárt túl jó hétvégét. Már a verseny előtt a bemelegítés során összeütközött Christijan Albers Minardijával, ezért mindketten a tartalékautóval vágtak neki a boxból a futamnak. Ám a futam sem alakult túl jól a németnek, a 22. körben a biztonsági autó mögött megpördült és a sóderágyba csúszott majd feladta a versenyt.


F1: a Renault a világbajnok 2

Fotó: Vezess.hu

A Kínai Nagydíj végeredménye:

1. Alonso Renault (M) 1h39’53″618 183.235 Km/h
2. Räikkönen McLaren Mercedes (M) + 0’04″015 183.112 Km/h
3. R.Schumacher Toyota (M) + 0’25″376 182.462 Km/h
4. Fisichella Renault (M) + 0’26″114 182.440 Km/h
5. Klien RedBull Cosworth (M) + 0’31″839 182.266 Km/h
6. Massa Sauber Petronas (M) + 0’36″400 182.128 Km/h
7. Webber Williams BMW (M) + 0’36″842 182.115 Km/h
8. Button BAR Honda (M) + 0’41″249 181.982 Km/h
9. Coulthard RedBull Cosworth (M) + 0’44″247 181.892 Km/h
10. Villeneuve Sauber Petronas (M) + 0’59″977 181.419 Km/h
11. Monteiro Jordan Toyota (B) + 1’24″648 180.683 Km/h
12. Barrichello Ferrari (B) + 1’32″812 180.440 Km/h
13. Pizzonia Williams BMW (M) +1 kör
14. Doornbos Minardi Cosworth (B) +1 kör
15. Trulli Toyota (M) +1 kör

Kiesettek:

16. Albers Minardi Cosworth (B) +5 kör
17. Sato BAR Honda (M) +22 kör
18. Karthikeyan Jordan Toyota (B) +28 kör
19. Montoya McLaren Mercedes (M) +32 kör
20. M.Schumacher Ferrari (B) +34 kör

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik