Fernando Alonso indulhat az élről a 2005-ös Forma-1-es világbajnokság utolsó futamán, a Kínai Nagydíjon. A spanyol pilóta kitűnő kört futott, nem csak az egyenesekben volt gyors, de a pálya technikás részén is verte a mezőnyt.
Hozzá legközelebb csapattársa, Giancarlo Fisichella került, övé lett a második hely, mintegy 0,3 másodperccel lemaradva. Most először fordult elő, hogy az első sorban állhat mindkét Renault versenyautó.
Idén ez Alonso hatodik edzéselsősége, ebben a tekintetben veri az ezúttal harmadik Kimi Räikkönent, ám a finn idén hét, míg a spanyol csak hat futamgyőzelmet szerzett. Most itt a lehetőség a világbajnok előtt, hogy egyenlítsen.
Räikkönen sem volt lassú, ám egy kisebb hiba becsúszott a körébe, az egyik kanyarban túl szélesen fordult, de e nélkül sem tudott volna Alonso elé kerülni, mivel valószínüleg több üzemanyagot kapott mint riválisa. Csapattársa Juan Pablo Montoya “csak” az ötödik lett, ami remek eredmény, ha figyelembe vesszük, hogy ő a Japán Nagydíjon történt balesete miatt az edzés elején hajtott a pályára.
A Renault és a McLaren csatáját a BAR-Hondával versenyző Jenson Button zavarhatja meg, aki a negyedik helyre kormányozta a versenyautóját. Ezúttal is középmezőnybe szorultak a Ferrarik. Egy jó taktikával jó pár ponttal gazdagodhatnak a hétvégén, de a két élcsapatra nem veszélyesek ezúttal sem.
Remek teljesítményt nyújtott David Coulthard, aki a Toyotákat a Williamseket és az egyik Ferrarit is maga mögé utasítva a hetedik lett.