A szövegszerkesztők piacán indult Sun-Google támadás után, a Magyarországon járt Microsoft Office platform fejlesztésért felelős alelnök azt nyilatkozta a sajtó képviselőinek, hogy noha fontos figyelni a konkurencia lépéseit, amíg szignifikáns növekedést nem tapasztalnak valamilyen fronton, addig arra általában nem reagálnak agresszívan.
Láthatóan a Office területen a Microsoft biztosítottnak érzi pozícióit az ingyenes programokkal szemben, de amint a legfrissebb bejelentés mutatja az azonnali üzenetküldők frontján a csata kiélesedett. Az internet telefóniára komolyan készülő vállalatok most keresik a partnereket a piac újrafelosztásában.
A mostani Yahoo-együttműködés két nagy üzenetküldő közös céljait fogalmazza meg az interoperabilitás keretein belül. A két szolgáltatás közötti „híd” segítségével a felhasználók láthatják egymást az MSN Messenger és Yahoo Messenger barátok listáján anélkül, hogy változataniuk kellene kedvenc programjukon. Ez azt jelenti, hogy a két kommunikációs háló felhasználói akadály nélkül kommunikálhatnak egymással anélkül, hogy le kellene mondaniuk az eddig használt rendszerről.
A két üzenetküldő közösség felhasználói száma becsült értékek szerint összesen körülbelül 275 millióra tehető. Ezek a közösségek rendkívül fontosak az innovatív szolgáltatások bevezetésében, hiszen mivel már rendelkeznek kommunikációs programmal, könnyen térnek át egy magasabb szintű IP kommunikációra, internet telefóniára, avagy értéknövelt előfizetéses szolgáltatásra.