Élet-Stílus

Hárman uralják az internetes keresők piacát

Az összes szolgáltatás közül legnépszerűbbnek számító Google az internetes keresések csaknem felét bonyolítja le, ám vezetői szerint akár 300 évbe is beletelhet, mire az összes elérhető információt indexelik.

A piac megoszlásáról a Nielsen/Netratings kutatócég készített felmérést. Eszerint a világ internetezői augusztusban összesen mintegy 5 milliárd keresést kezdeményeztek, amelynek 45,9 százalékát a Google szolgáltatásán keresztül bonyolították le. A második helyezett Yahoo kénytelen volt megelégedni 23 százalékkal, míg a harmadikként befutó MSN mindössze 11 százalékot ért el. Hármójuk közül egyedül ez utóbbi szolgáltatás könyvelt el veszteséget, ugyanis a Microsoft júliusban még 12 százalékot mondhatott magáénak.

A kutatás eredménye azt jelenti, hogy az összes keresés 80 százalékát a három nagy cég intézi. A maradék 20 százalékon további 62 hasonló szolgáltatás osztozik, ami jelzi, milyen kevéske eredményt értek eddig el. Az aprózódást tovább súlyosbítja, hogy az America Online keresője 8 százalékot harap ki ebből a részből, így az ötödik helyezett Ask Jeeves már csak 2,1 százalékot mondhat magáénak. Az öt milliárdos összeredmény egyébként 10 százalékos növekedést jelent júliushoz képest.

A Google tehát meggyőző fölénnyel vezet, ám egyelőre még ők sem álmodozhatnak arról, hogy a közeljövőben kereshetővé tehetik az elérhető összes információt. Eric Schmidt, a vállalat vezérigazgatója az Association of National Advertisers által megrendezett konferencián arról beszélt, hogy egy ilyen projekt rengeteg időt, akár 300 évet is felemészthet. A Cnet tudósítása szerint Schmidt beszédében elmondta, hogy a becslések szerint mintegy 5 millió terabyte adatról beszélhetünk, és ebből eleddig mindössze 170 terabyte-ot indexeltek. Hangsúlyozta ugyanakkor, hogy az elmúlt években óriási fejlődés ment végbe, például a reklámok területén, amit korábban ő is kétségesnek tartott.

Elmondása szerint az Egyesült Államokban jelenleg mintegy 282 milliárd dollárt költenek reklámozásra, és ebből mintegy 11 milliárdot fordítanak az internetes reklámokra. A Google mindössze ennek 1 százalékát tudta eddig megkaparintani, így bőven van lehetőség a fejlődésre.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik