Az élet megy tovább, a szezon folytatódik, így ezúttal a távoli Japán ralin méri össze az erejét a világbajnoki ralimezőny. A tavalyi évben debütáló Japán ralit így idén másodszorra rendezik meg ebben a távol-keleti országban, bár egy sor változtatással a 2004-es évhez képest.
A Brit rali tragikus eseményei után a Peugeot Sport az előzetes híresztelésekkel ellentétben elindul a Japán ralin, Marcus Grönholmmal és Daniel Carlssonnal a volánnál, Markko Märtin azonban kihagyja a futamot.
Várhatóan nagy ünneplést hoz a hétvége, hiszen Sebastien Loeb-öt minden bizonnyal világbajnokká koronázzák a felkelő nap országában, s ezzel zsinórban másodszor lesz a sport legjobbja. Ehhez mindössze arra van szüksége a Citroen pilótájának, hogy dobogós helyezést érjen el.
Loeb két nagy ellenfelének, a subarus Petter Solbergnek és a Peugeot 307 WRC-vel versenyző Marcus Grönholmnak akkor van csak esélye a világbajnoki címre, ha valamelyikük a hátralévő mind a négy futamot megnyeri. A hétvégi győzelemre kettejük közül ezúttal Petter Solberg esélyesebb, hiszen a 2004-es versenyen az övé lett a győztes trófea. Marcus Grönholm a negyedik hellyel térhetett haza a távol-keletről.
Nem dőlt még el a konstruktőri világbajnoki cím sorsa sem, amelyre az első helyen álló Citroen mellett a Peugeot is pályázik 20 pontnyi lemaradással a második helyen. A mindig pontokat szerző Martin helyett ezúttal Daniel Carlssonon a sor, aki privát státusza ellenére közeli kapcsolatban áll a Peugeot Sporttal.