Az önkormányzat elektronikus ügyintézés bevezetése Szekszárd MJV-ban és kistérségében néven, később DigiSzek néven futó átfogó informatikai programjának köszönhetően Szekszárdon és kistérségében a települések hatókörében az információ-szolgáltatás korszerűbbé válik, valamint megteremtődik az elektronikus ügyintézés teljes keretrendszere. A megvalósításért felelős konzorcium, a projekt keretén belül nemcsak a funkció ellátást biztosító alkalmazások kialakítását biztosította, hanem Szekszárd és kistérségének a Szolgáltató önkormányzat GVOP 2004 – 4.3.1. pályázati kiírással harmonizáló informatikai stratégiai céljainak megvalósítását is.
A szekszárdi rendszer kialalításában a Geoview Systems az önkormányzati alkalmazások fejlesztését, a GriffSoft a pénzügyi folyamatok támogatását és a kontrolling tevékenységet segítő rendszerek kialakítását, míg a T-Systems Hungary a fővállalkozási, projektvezetési és minőségbiztosítási tevékenységet végezte.
A GVOP pályázat nyertesei között – huszonkilenc önkormányzat – mintegy 11 milliárd forintot osztottak szét a 2004-es GVOP pályázatban, azzal a céllal, hogy a fejlesztési pályázatban vállalt kötelezettségüknek megfelelően az önkormányzatok a belső informatikai fejlesztésre alapozva, regionális, illetve városi önkormányzati szolgáltatásokat tesznek elérhetővé elektronikus úton.
A szekszárdi programban résztvevő, szám szerint 26 kistérségi település, a megvalósítás során önálló internetes megjelenési lehetőséget kapott. A gyűjtőportál rendszeren a közös kistérségi stratégiai elképzelések és programok kapnak helyet. A most lezárult projekt legfőbb célja, Szekszárd és környéke szempontjából, hogy a közös célokból adódó előnyöket a hatékony önkormányzati működés feltételeinek biztosítása mellett használják ki.
A Városi és Kistérségi gyűjtőportál mellett kialakították az elektronikus ügyfélszolgálati, adózási, szociális, beszerzési, pénzügyi, számviteli, kontrolling rendszert is. Az e-Önkormányzat ezen rendszerében megvalósult egy olyan elektronikus ügyintézés és ügyfélszolgálat, amelyben mind az üzleti szféra, mind a lakosság részére nyújtott szolgáltatások szerepelnek.
A rendszer kialakítói gondoltak az olyan funciókra is amelyek a digitális kommunikáció feltételeit javítják, mint például az ingyenes e-mail biztosítása, illetve publikus, ingyenes Internet elérési lehetőség biztosítása „közterületen”.
A most lezárult projekt megvalósítása közel 20 hónapot ölelt fel.