A cég nem csupán a szolgálati autók miatti behajtási költségeket kénytelen viselni, hanem a tesztautók közlekedésével kapcsolatos belvárosi behajtási díjakat is.
Ezen költségek miatt egyes szalonjainak üzleti tevékenysége veszteségessé vált. Van, amelyiknek a fentiekkel kapcsolatos éves kiadása egymillió font körül van. Egyik alkalmazott gyakorlatilag ott mással sem foglalkozik, csak a behajtási engedélyek adminisztrálásával. A BMW-nél úgy látják, hogy számos más kiskereskedőnek is előbb-utóbb meggyűlik a baja a behajtási költségekkel és néhány év múlva a kisebbek közül már alig lesznek jelen üzleteikkel a belvárosban.
Két évvel ezelőtt vezették be Londonban a belvárosi úthasználati díjat. Minden nap 7 óra és 18.30 között – átszámítva – nyolc euróért lehet behajtani a belváros védett övezetébe. A díjfizetés alól csak a különlegesen környezetbarát autók, a buszok, a taxik, a rendőrségi és mentő járművek kivételek.