Ma délelőtt fél tízkor leállt egy hálózati eszköz a T-Online Magyarország szerverközpontjában. Noha az internetszolgáltató hálózata minden elemében kettős – azaz leállás esetén egy másik eszköz biztosítja az elérést – most egy elosztóberendezés hibája az egész rendszert működésképtelenné tette.
A leállás miatt az Adatparkban üzemelő szerverek az internetezők számára elérhetetlenné váltak. A T-Online Magyarország azon ügyfelei, akik a leálláskor már csatlakoztak az internetre, tovább szörfölhettek, mivel a leállás nem érintette őket.
A társaság ügyfeleinek az Adatparkban üzemeltetett eszközein kívül elérhetetlen volt a Freemail, a T-csoport valamennyi honlapja és a szerverközpontban működtetett szolgáltatása – így az [origo] is.
Noha maga az internetes hálózat működött, mivel azonban a T-Online Magyarország-ügyfelek csatlakozásáért szintén egy, az Adatparkban működő szerver a felelős, ezért a jelzett időpontban az internetszolgáltató ügyfelei nem tudtak a világhálóra csatlakozni. “A leállásnak kizárólag műszaki okai voltak, semmiféle támadás nem állt a háttérben” – nyilatkozta a történtekről Tüdős András, a vállalat informatikai igazgatója. “Az Adatpark eszközeiben sérülés nem történt, ügyfeleinknek nyújtott szolgáltatásaink ismét teljes körben rendelkezésre állnak.”