Élet-Stílus

Nem biztonságos a kínai terepjáró

Csúfosan megbukott a Jiangling Landwind terepjáró az osztrák autóklub (ÖAMTC) tesztjén.

Max Lang, az ÖAMTC főmérnöke úgy fogalmazott, hogy nem emlékszik olyan töréstesztre, ami ennyire gyengén sikerült volna, mint a 15 000 eurós kínai dzsip-é. Lang szerint, ha a kínai autógyártók nem tartják be a biztonsági normákat, nem lesz esélyük megvetni lábukat az európai piacon.


64 km/órás frontális ütközés során a Landwind A-oszlopa – a szélvédőt két oldalról tartó elem – mintegy 30 centit tolódott el. Ez azt jelenti, hogy a kormány és a műszerfal gyakorlatilag az első ülés háttámlájáig gyűrődik be. Az autó ajtajában nincs keresztmerevítés, így oldalirányú ütközéskor a benyomódó oldalfal mellkasi sérüléseket okozhat. Hiányoznak az oldallégzsákok is, vagyis ha valaki oldalról ütközik a Landwinddel, a sofőr feje nekicsapódik a merev tetőperemnek.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik