Élet-Stílus

Itt az új Civic – nagyon más

Több frontos támadást indított a Honda Frankfurtban. A végleges Civic-et, a jövőre érkező hibridet és három alternatív energiafelhasználású robogót mutattak be.

Azt gondoltuk volna, hogy a Civic körül Frankfurtban már nem lesz akkora felhajtás. Tévedtünk. A 8 darab Civic folyamatos strapának van kitéve, egymás kezéből tépik ki a kilincset az autóra kíváncsi újságírók.

A különleges ék-alakú karosszériával a Honda terve nem más, mint a régi szép sportos-Honda kép visszaidézése. Elegük lett abból, hogy a mostani Civicet minden tesztben praktikusnak és jól használhatónak titulálják. Egy Hondának nem erről kell szólnia!

Ezért most aztán itt van, és december környékétől már nálunk is rendelhető az új Civic, ami nagyon más. Semmihez sem hasonlítható a remekbe szabott kasztni, ami Alfától eredeztethető trükkel kétajtósnak mutatja négyajtós formáját.

Az ütős formaterv igazán szélsőséges motoroknak ad otthont. Mélypont a technikai csemegéket felvonultató 1,4 literes motor, ami minden zseniális fogása ellenére 14,2 másodperc alatt képes 100-ra gyorsítani az autót. Őt követi a sorban az 1,8 literes, 140 lóerős benzinmotor, ami már jóval komolyabb darab. A változó szelepvezérlésű gép 8,6 másodperc alatt segíti 100-ra a termetes autót.


Itt az új Civic – nagyon más 1

Fotó: Vezess.hu

Honda-hívők most gyorsan ugorják ezt a pár sort, mert a Civic legbikább motorja következik, ami konkrétan dízel. A ketyegős vas az Accordból ismert, teljesítménye 140 lóerő, nyomatéka 340 Nm. A jó az egészben, hogy csak 8,4 másodperc kell neki a 0-100-as gyorsuláshoz, és mindeközben 5,1 liter gázolajat fogyaszt átlagosan.

Kevesen tudják, de a Honda is ott volt a gyökereknél, amikor a hibrid technológia kezdett bevonulni a köztudatba. Csakhogy a Toyotával ellentétben a Honda ügyetlenül használja a marketing csodálatos eszköztárát, így ma ő “csak” a második lehet ezen a téren.

Csatát vesztettek, de a háború még nem dőlt el. Az első hibrid Civic után itt a második, amelyet már sokkal szélesebb körben kívánnak piacra dobni. Tovább fejlesztették az előd elektromos-benzin hajtásláncát. Az 1,3 literes benzinmotor 95 lóerős, a kiegészítő elektromos motor teljesítménye 15 kW (~20 lóerős). Ezek így együtt, a Honda szerint egy 1,8 literes benzinmotor teljesítményét produkálják.

Elég valószínű, hogy az autót hazánkban is forgalmazni fogják. Addig is, amíg ez kiderül, érdemes a hibrid Civic formájával barátkozni. Ez az autó ugyanis nem más, mint a jövő áprilisban
Itt az új Civic – nagyon más 2

Fotó: Vezess.hu

érkező négyajtós Civic. Rögtön érezhető, hogy az öt- és négyajtós Civicek közötti szakadék még mindig megvan. Az ötajtós határozott sportossága csak nyomokban fedezhető fel a limuzinon, ellenben a praktikum előtérbe kerül.

A hibrid technológia ütőképességét új területen is igyekszik bizonyítani a Honda. A stand szegletében megbújva három robogót állítottak ki, amelyek az alternatív energiafelhasználást részesítik előnyben.

A Frankfurti Autószalon további érdekességeiről a vezess.hu oldalain olvashatnak.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik