Élet-Stílus

Titkos Apple-konferencia kezdődött

Az európai mobiltelefon társaságok egymással versengve küzdenek, hogy megkapják az Apple engedélyét az iTunes digitális zeneletöltő szolgáltatás használatára. Az Apple vezetése elképzelhető, hogy pont erről tárgyal San Franciscoban.

Mindezidáig csak két szolgáltató jelentette be hivatalosan hogy mire is készül, a német T-Mobile és a brit O2. A T-Online nem egyszerűen beépítené saját szoftverbe, hanem a Motorolával külön erre a célra gyártat egy zenére kihegyezett készüléket, ami képes lenne elérni az iTunest. A Motorola készülék várható megjelenési ideje pedig természetesen karácsony előtt lenne. A brit O2 pedig nem részletezte még a terveket, de a jövő héten ők is szeretnének szerződést kötni. Európán kívül persze az USA-ban is folynak az előkészületek.

Az Apple jelenleg egy szupertitkos konferenciát tart San Franciscoban, ami talán okozhatja az Apple háza táján egész héten tapasztalható óriási csendet. Minden valószínűség szerint a konferencia vége egy bejelentésbe torkollik majd, ami a szaksajtó szerint az iPod telefon megállapodás lesz a Motorolával. Az amerikai mobiltelefon-gyártó sales szakemberei nyilván megtesznek mindent azért, hogy kihozzanak egy versenyképes zenemobilt, hogy felvehessék a versenyt a mostanság bejelentett egyéb készülékekkel, mint például a Sony Ericsson W800.

A San Francisco-i konferencia mellett érdekes módon ugyanazon a napon New Yorkban a Motorola is egy komoly bejelentésre készül, mellyel kapcsolatban csak annyit szivárogtattak ki, hogy “Az eszköz, amit eddig mobiltelefonként ismertünk, készen áll a következő felvonásra.” A Motorola eddig le volt maradva versenytársaitól ezen a téren, viszont ezzel a bejelentéssel gyorsan az élre törhet, megelőzve mind a Sony Connectet, mind a Loudeye-t. Ezzel a várakozások szerint a Motorola komolyabb piaci részesedést hasíthat ki az eladásokból. Előzetesen sejteni lehet, hogy az amerikai szolgáltatók közül is vannak már jelentkezők, a T-Mobile viszont cáfolja, hogy a számukra készített készüléket bárki más forgalmazhatná majd.

A szolgáltatók számára a felkapaszkodás az iPod szekerére azért lehet fontos, mert több ízben is nyilvánvalóvá vált, hogy a legtöbb vásárlót nem érdeklik a tech demó jellegű új funkciók a telefonokban, viszont az iPod + iTunes az elmúlt év legnagyobb húzómárka-párjává vált és ezt a (hang)hullámot mások is szívesen meglovagolnák.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik