Maga az Orizont neve már az X-díj nevezői között is olvasható volt, a SpaceShipOne győzelmekor azonban még csak a műszaki tesztekig jutott. Most viszont ha repülni még nem is fog, részt vesz az októberben Új-Mexikóban megrendezendő X-díj Kupa elnevezésű rendezvénysorozaton.
Az augusztus 27-i bemutatónak a még Nicolae Ceaucescu által emelt román parlament tere szolgáltatta a helyszínt. A gép bemutatóját a román légierő parancsnoka George Paul Sandachi nyitotta meg, melyen megjelentek a projekt és a mögötte álló cég, az ARCA fő támogatói, többek közt Adrian Badila a kormány képviseletében, dr. Gheorge Ionita, a Nemzeti Radioaktív Hulladék Ügynökség elnöke, az Orizont program vegyi anyag szaktanácsadója, Aurel Pomana, az ARCA főszponzora, valamint Bogdan Sburlea, az AZCA projektigazgatója, aki Peter Diamandis, az X-díj Alapítvány elnökének üzenetét tolmácsolta.
A több szárnyállással rendelkező Orizont egy légi indítású rakéta, ami repülőgépről startol, de kilövési manővere akár helikopterről is végrehajtható. Miután levált hordozójáról, a tervek szerint egy légbeszívásos hajtóművel, a géptörzsre merőleges szárnyállással kezdi meg az emelkedést 17 000 méteres magasságig 400-700 km/h sebességtartományban. Miután a gép elérte a kívánt magasságot a légbeszívásos hajtómű leválik, a szárnyak a legkisebb szögbe állnak, majd bekapcsol a rakétahajtómű és megkezdődik a közel függőleges emelkedés, ami 6 g körüli terhelést jelent. A rakétahajtómű elméletileg 3500 km/h sebességre képes.
Az ugrás végén, pályája csúcsán a pilóta visszatérési módba kapcsol, a szárnyak V alakban előre merednek, a stabilizáló hátsó idomok pedig 180 fokos fordulatot tesznek, és a gép megkezdi süllyedését. Bár az ARCA szerint az Orizont változtatható geometriájának köszönhetően képes lenne kifutópályára is leszállni, a gyártó inkább az ejtőernyős landolás mellett voksol. A fékezőernyő 6000 méteres magasságban nyílik ki, amit 4000 méteren a főernyő követ, a gép a tengeren fejezi be útját. A gép nyomáskiegyenlített kabinnal rendelkezik, itt található a navigációs, az irányító és az életmentő rendszer is. A gép a pilóta irányítása mellett a földről is vezérelhető.
A próbarepülések az ARCA közleménye szerint csak jövőre veszik kezdetüket, az idei év végén azonban a románok megkezdik a hajtóműteszteket, amiről a cég ígérete szerint részletes tájékoztatást adnak.