Az Apple sajtóközleményében átütő sikernek értékelte az iTunes japán eredményeit. A japán iPodosok egymillió dalt töltöttek le az Apple iTunes online zeneboltjából már a múlt hét csütörtöki indulását követő négy napban. Az iTunes a világ 19 országában már jelen van ugyan, de Ázsiában elsőként Japánban vált elérhetővé az Apple szolgáltatása. Az cég azonban igazi riválisra akadt a Sony személyében, akinek lejátszói vezetik az eladási statisztikát a felkelő nap országában.
Piackutatók szerint az iTunes révén az iPod eladások a mostani 35%-os piaci részesedésről biztosan nőni fognak. Ezt a feltevést látszik alátámasztani az a tény is, hogy már első négy napban egymillió dalt töltöttek le a japán zenekedvelők, ami példanélküli a lejátszó eddigi történetében. “Rendkívül elégedettek vagyunk a fejleményekkel” – mondta Eddy Cue, az Apple alelnöke a BBC Newsnak tett nyilatkozatában.
Az iTunes Japánban minden más hasonló szolgáltatásnál olcsóbb, a legtöbb szám mindössze 150 jenért (körülbelül 270 forint) elérhető. Igaz így is jóval drágább, mint Amerikában, ahol mindössze 99 centért (körülbelül 198 forint) kínálja zenéit a társaság. Eddig 15 japán lemezcég szerződött le az iTuneshoz, de a Sony Music Entertainment – a Sony zenei kiadója még csak most csatlakozik. “Az iTunes egy esetleges elsöprő japán siker után jó eséllyel válhat szinte egyeduralkodóvá a piacon” – mondta John Yang, a Standard & Poor’s elemzője.
Az Apple adatai szerint iTunes szolgáltatásuk több mint 1,5 millió számot kínál majd az összes nagyobb, és mintegy ezer független zenei kiadótól, valamint tízezer hangos-könyvet és egyéb exkluzív felvételt. Emellett a cég különböző iPodos rádióadásokat is kínálnak, immár japánul is, többek között az InterFM, a Radio SOTOKOTO és a Radió Nikkei programjait – olvasható az internetnews.comon.