Az amerikai űrügynökség eltökélt szándéka, hogy a keddi napon minden lehetségest megtesz annak érdekében, hogy a hét űrhajós 14 napos kozmikus utazását befejezve hazatérjen. Az első alkalom közép-európai idő szerint 11 óra 7 perckor adódik. Ekkor a floridai Cape Canvaeral-i Kennedy űrközpontban készülnek fel az űrrepülőgép fogadására.
Ha megint előáll valamilyen zavaró tényező, akkor az űreszköz még egy fordulatot tesz a Föld körül, és ha ezt követően engedélyt kap rá a földi irányítástól, 12 óra 43 perckora floridai űrrepülőtéren próbál meg leszállni.
Ha viszont ekkor sem lesznek megfelelőek az időjárási viszonyok, akkor az irányítóközpont a Kaliforniában lévő Edwards légitámaszpontot jelöli ki a landolás helyszínéül, ahova nap folyamán ugyancsak kétszer – 14 óra 12 perckor és 15 óra 47 perckor – lesz lehetőségük az űrhajósoknak arra, hogy befejezzék történelmi küldetésüket.
Az Egyesült Államokban van még egy, az űrrepülőgép fogadására alkalmas létesítmény az Új-Mexikó állambeli White Sands közelében – hívta fel rá a figyelmet a NASA.
A földi irányítás az egy nappal korábbi menetrendhez hasonlóan kedden is közép-európai idő szerint a hajnali órákban – ezúttal a Beatles együttes Good Day Sunshine című dalával – ébresztette a Discovery legénységét, hogy a hét űrhajós megtegye az utolsó előkészületeket a leszálláshoz. Az űreszköz jelenleg mintegy 350 kilométeres magasságban kering bolygónk körül.
Ha az irányítóközpont megadja a végleges engedélyt, Eileen Collins parancsnok másodpilótájával, Jim Kellyvel 3 percre begyújtja a Discovery két manőverező rakétáját, amelyek az űrjárműt arra a magasságra vezérlik, ahonnan az már be tud lépni a Föld sűrű légkörébe.
Az űrrepülőgép ekkor óránkénti 29 ezer kilométeres sebességgel fog száguldani, ami elég ahhoz végleg letérjen az orbitális pályáról, és megkezdje szédületes iramú ereszkedését a Föld felé.
Az ezután hátramaradt egy óra lesz a legkritikusabb időszak, mert ekkor derül, ki hogy a Discovery hővédőburka kibírja-e a súrlódástól gerjedő hatalmas hőséget.
Ezen belül is az a húsz perc lesz a idegtépőbb, amikor az űrjármű legérzékenyebb részeit, így például a szárnyéleket majd 1700 Celsius-fokos forró levegő hevíti fel.