Élet-Stílus

Mozilla cégalapítás: a Firefox ingyenes marad

Az új Internet Explorer megjelenése a továbbra is ingyenes Firefox pozícióit erősíti a böngésző piacon. A Mozilla céget alapított a fejlesztésre és a marketingre.

A Mozilla Fountation bejelentette, hogy céget alapít, amely üzleti alapokra helyezi a Firefox és a Thunderbird fejlesztését, terjesztését és marketingjét. Az ingyenesen letölthető Firefox böngészőről és a Thunderbird levelezőprogramról ismert Mozilla Alapítvány, Mozilla Corporation néven leányvállalatot hozott létre.

Az alapítvány azért döntött a gazdasági tevékenységet folytató társaság létrehozása mellett, mert szeretné kihasználni nyílt forráskódú szoftvereinek növekvő ütemű terjedését. A cég közleménye szerint a Firefox és a Thunderbird piaci részesedése már elérte azt a mértéket, amely indokolttá teszi, hogy a hozzájuk kapcsolódó szolgáltatásokat értékesítsék. A közlemény szerint a Mozilla termékei továbbra is ingyenesek maradnak.

Az ingyenesen terjesztett Firefox böngészőből ez év júliusának végéig 75 millió példányt töltöttek le az internetezők, és tavaly év végén már 8 százalék körüli részesedéssel volt jelen a böngészőpiacon. Európában még magasabb a Firefox részaránya, vannak országok, ahol mintegy 20 százalékot is eléri.

A Firefox fejlesztői szerint az Internet Explorer 7 megjelenése nagy lökést adhat a böngészőjük terjedésének. Az új Explorerhez Longhorn vagy Windows XP szükséges, azonban még sok felhasználó régebbi rendszert használ. Mivel a Microsoft a biztonsági kockázatok miatt a régebbi platformra nem készíti el a legújabb böngészőjét, várhatóan sokan fognak áttérni alternatív megoldásokra.

A Windows 2000 a vállalatok körében a mai napig elterjedt, a Mozilla várakozásai szerint ezek a felhasználók tömegesen fognak áttérni Firefoxra.

Szakértők szerint a Windows 2000-et használó vállalatok úgy érzik, a Microsoft cserben hagyta őket, így a nyílt forrású Firefox nagy sikerre számíthat. A hamarosan megjelenő Firefox 1.1 ráadásul számos olyan szolgáltatást tartalmaz majd, amely vonzó lehet a vállalati felhasználók számára, például automatikus frissítést vagy a beállítások “lezárását”.

A Mozilla közleményében emlékeztetnek arra, hogy az alapítvány két évvel ezelőtt kezdte meg működését, és az azóta eltelt időszakban termékeik széles körben elfogadottá váltak, nem csak a felhasználók, hanem a vállalati ügyfelek körében is.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik