Élet-Stílus

Új fronton támadnak a fapadosok

Már nem csak a repülőjegy számít, érdemes az eddig repülőtéri illetékek és adók néven futott költségeket is összevetni a különböző légitársaságok ajánlataiból - áll a könnyen félreérthető sajtóközleménnyel bevezetett új WizzAir-kampány középpontjában.

Ismét kesztyűt vágott konkurensei arcába a WizzAir, mely kiváló alkalom az összes légitársaság számára, hogy árverseny címén ingyen hirdessék szolgáltatásaikat az agresszív médiakampányról hírt adó sajtóorgánumokban. Az említett légitársaság keddi sajtóközleményében könnyen félreérthető tálalásban hasonlítja össze a WizzAir, a SkyEurope és Malév repülőjegyek árait – legalábbis ott, ahová mind a három társaság szállít utasokat. Ebből az derül ki, hogy öt nagy európai városba (Párizsba, Rómába, Milánóba, Malmö-Koppenhágába, Londonba és Amszterdamba), a WizzAir, a SkyEurope és a Malév közül az első szállítja legolcsóbban utasait. Az azonban már kimarad a közleményből, hogy egy-egy város központjához képest különböző távolságra vannak azok a repülőterek, ahol az egyes légitársaságok gépei landolnak. (A cég ráadásul malmöi járatát hasonlítja össze konkurensei koppenhágai ajánlatával.) Így aztán néhány száz vagy ezer forintos különbség eltörpülhet ahhoz az eltéréshez képest, amennyiért bejuthat a repülőtérről valaki a városba.

Az új típusú üzenet, melyben a WizzAir úgy fogalmaz, hogy maga csökkentette adóit és járulékait, új korszak kezdetét jelzi. A reklámokban hirdetett árak ugyanis már olyan alacsonyan szállnak (gyakran nulla vagy egy forint), hogy lehetetlen a konkurens árai alá ígérni. Eljött hát az idő, hogy a nem elhanyagolható további költségek csökkentésével invitálják a repülőtérre az utazni vágyókat. Amit eddig minden légitársaság repülőtéri illeték címen szedett be, az tartalmazta e repülőtéri illeték mellett többek között az utasbiztosítás és a üzemanyagadó költségeit is. A WizzAir, mikor közleményében úgy fogalmaz, hogy maga csökkentette adóit és illetékeit, arra hívja fel a figyelmet, hogy ezek jó része nem fix költség, melyet minden légitársaság az utasok után fizet, hanem a társaságok ártárgyalásainak eredményei.


Mint lapunk megtudta, az új stratégia lényege, hogy a cég átláthatóvá tegye az eddig nagyvonalún a “repülőtéri illetékek” címszó alatt szereplő tételeket is, így a jövőben csupán az “adók és illetékek” kifejezést használják, utalva arra, hogy ott (is) érdemes keresnie az árkülönbséget annak, aki a legolcsóbb repülőjegyre vadászik. A cég szóvivője azt ígéri, hamarosan végleg beépítik szótárukba a módosított kifejezést, ráadásul tételesen megtekinthető lesz, milyen költségeket tartalmaz a repülőtéri szótól megfosztott adók és illetékek sor.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik