Élet-Stílus

Jubileumi futam a Hungaroringen

Idén rendeznek 20. alkalommal Forma 1-es versenyt a Mogyoród melletti pályán.

Bernie Ecclestone a kiaknázatlan piacok reményében a 80-as évek elején keletre szeretett volna nyitni a Forma-1-gyel. Valahogy úgy, ahogy az utóbbi években láthattuk, ezúttal az arab világ és Kína bevonásánál. A Szovjetunió volt a kiszemelt terület, ahol akkor nem valósultak meg tervei, de ezekről azóta sem tett le. Ám a moszkvai elutasítás Magyarországgal jót tett, hiszen a mi hazánk lett a keleti blokkban épülő pálya helyszíne. A tárgyalások során a városliget és a népliget is felmerült, mint lehetséges helyszín. Korábban ugyanis itt rendezték a Budapest Grand Prix-t, amit 1936-ban Tazio Nuvolari nyert meg egy Alfa Romeo-val.

A városi pálya tervének elvetése után valósult meg Mogyoród mellett a magyar Forma-1-es pálya, a Hungaroring. A pályát nyolc hónap alatt készítették el. 1985. szeptember 10-én írták alá a szerződést, majd október 1-jén megkezdődtek a munkálatok. 1986. március 24-én a Drapál János Emlékverseny kapcsán avatták fel a Hungaroringet.


Jubileumi futam a Hungaroringen 1


Az első Forma 1-es futamot 1986. augusztus 10-én rendezték, az akkor 4,014 kilométer hosszú pályán. Az évek folyamán több változás is történt az eredeti nyomvonalon. A pálya infrastruktúrája, az utak, a depo, a kiszolgáló épületek folyamatosan fejlődtek, és 2003-ban aztán megint komoly munkálatok folytak a pályán, amelyet két részen is módosítottak.

Nelson Piquet nyerte az első Forma-1-es futamot a Hungaroringen Williams-Honda-val, amikor a 26 indulóból mindössze tízen értek célba. Piquet egy évvel később megismételte győzelmét. Azóta Michael Schumacher négyszer, Ayton Senna háromszor, Damon Hill, Mika Häkkinen és Jacques Villenuve kétszer tudott nyerni itt.

Tavaly Michael Schumacher győzött, ekkor szerezte meg a Ferrari a konstruktőri világbajnoki címet. 2002-ben pedig a német már itt ünnepelhette ötödik VB elsőségét.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik