A tavalyi évben még csak 674 millió mobilt adtak el, és az idei évre 779-et prognosztizálnak. A leginkább fontos területté egyre inkább az ázsiai-csendes-óceáni régió válik: 2009-re minden harmadik eladott mobilt itt vásárolják majd meg, jelenleg még “csak” minden negyedik mobil talál itt gazdára. Kínában és Indiában már 2007-ben csaknem 200 millió mobilt adnak majd el.
A legnagyobb gyártók (a finn Nokia, az amerikai Motorola és a dél-koreai Samsung Electronics) mobiltelefon eladásból származó összesített bevétele 2009-ben elérheti a 170 milliárd dollárt. A hat legnagyobb eladó (ebbe a kategóriába számít még az LG Electronics, a SonyEricsson és a BenQ/Siemens) már jelenleg is a piac négyötödét uralja, a többi eladott készüléket 50 további gyártó állítja elő. A nyereségesség drámai mértékű csökkenése sok kis gyártót szorít majd ki a piacról.
A mobilok átlagára a tanulmány szerint az előttünk álló időszakban annak ellenére csökkenni fog – a 2004-es 174 dollárról a 2009-re előrejelzett 161 dollárra -, hogy a készülékek nagyobb memóriával, jobb képernyővel és kamerákkal rendelkeznek majd.