Láttunk már néhány trükkösen jó helykihasználású autót, de az Idea tényleg többet tud annál, mint amit elvileg ki lehetne belőle hozni. Hátratolt ülésekkel 190 centis hátsó utasok pompásan elférnek egy hasonló magasságú elöl ülő mögött. Vállszélességben is jó az Idea, nemcsak fejmagasságban és lábtérben nyújt sokat. Elöl is sok a hely és jó az ülőhelyzet. Az első ülések kényelme viszont jobb is lehetne és oldaltartásról is alig beszélhetünk.
Gumiszerű puha műanyagból készül a műszerfal felső része, a háromküllős kormány fogása jó, pedig nem bőr, hanem műanyag. A műszerek továbbra is jobb helyen volnának a vezető előtt, de a Fiatnál legalább jól kihasználták a helyet a széleken két fedeles kesztyűtartóval.
Sok meggyőző apróság van az Ideában. A kormány például állítható tengelyirányban, a fedélzeti számítógép egy deci eltéréssel mindig eltalálta, mennyit fogyaszt az autó, az ablaktörlők szépen dolgoznak és esőben tolatva magától bekapcsol a hátsó ablaktörlő.
Az Idea kulturált zajszintjével is feljebb tornászta rokonszenvindexét. 150-nel kényelmesen utazhatunk vele, a finoman járó motor felől kevés zaj érkezik, a szél sem harsog, a gördülési zaj sem tolakodó.
A kocsival nyugodtan megpróbálhatunk gyorsan kanyarodni, nem művel semmi gonoszságot, épp csak kedvünk nincs forszírozni a dolgot. A szomorú alulkormányozottság, az erős oldaldőlés, a pontatlan kormányzás és a zötyögős rugózás így egyben sok.
A váltó nagyon jól elérhető, kapcsolhatósága sajnos nem sikerült annyira jól, mint elhelyezése. A nem túl pontos szerkezettel öt optimálisan áttételezett sebesség között matathatunk. 1800-as percenkénti fordulat alatt az Idea még egyes-kettesben is alig vonszolja magát, aztán még 2000 alatt megtáltosodik és úgy húz, hogy bőven feledteti korábbi erőtlenségét.
A hengerenként négyszelepes és mindössze 1251 köbcentis turbódízel erőn felül teljesít a családi autóban. Sokkal többet nyújtott annál, amit a csupán 70 lóerő alapján várnánk.
Ez a kis motorépítési remekmű 3 személlyel nagyon sietve, autópályán majdnem a végsebességgel és országúton is elég harsányan autózva csupán 6,8 litert fogyasztott. Nem egészen 7 liter majdnem állandó padlógázzal, ez nagyon jó jel a 300 forint felé mozgó üzemanyagárak korában. A jófajta 260 forintos üzemanyagból városban csupán 6,6 liter fogyott 100 kilométeren és ehhez még csak spórolósan sem kell vezetni.
Az autóról bővebben a vezess.hu oldalain olvashat.