Az NRC Piackutató júniusban végzett NetMonitor kutatása szerint a hetente legalább egy alkalommal internetező felnőttek 64 százaléka üdült valahol az elmúlt egy évben, a következő három hónapban viszont még ennél is többen: 74 százaléknyian terveznek nyaralást. Külföldre az internet használók 44 százaléka kíván utazni, kétharmaduk pedig azt is tudja már, hogy hol, melyik országban fogja tölteni szabadságát. A legnépszerűbb úti cél Horvátország, ahová a külföldi üdülést tervezők 39 százaléka utazik majd. A déli szomszédot Görögország (18 százalék) és Olaszország (15 százalék) követi.
A viszonylag közeli célországok ismeretében nem meglepő, hogy a külföldre utazók fele személygépkocsival utazik majd. Repülést 39 százalékuk tervez – körükben 27 százalék azok aránya, akik biztosak abban, hogy valamely fapados légitársaság szolgáltatásait veszi majd igénybe.
Az NRC online felmérése azt is vizsgálta, hogy – az útiköltségen mellett – milyen tényezők játsszák a legfontosabb szerepet a nyaralás helyszínének kiválasztása során. Érdekes módon a legmagasabb fontossági értéket a természeti adottságok, természeti látnivalók kapták – ötös skálán 4,23-es értéket. Fontos továbbá a megfelelő szállás, a hely árszínvonala, a tengerpart és a strandolási lehetőség és a kulturális látnivalók sem elhanyagolható szempont.
A netezők 39 százaléka foglalt már szállást az interneten, az online repülőjegy foglalást pedig 18 százalékuk próbálta már ki. Az utazási biztosítással kapcsolatos ügyeket is egyre többen intézik már az interneten: 21 százalék tájékozódott már ez ügyben a hálón, 6 százalék pedig kötött is biztosítást az internet segítségével.