Élet-Stílus

Rákattantunk a webáruházakra

Az év első felében a 30-40 százalékot is elérte a forgalom növekedése a legnagyobb hazai webáruházaknál – tudta meg a Világgazdaság. Az internetes vásárlás iránt az érdeklődés növekedését jelzi, hogy működését tavaly felfüggesztő Fotexnet a jövő héten elindítja új portálját.

A magyar online kiskereskedelmi piac már külföldi cégek érdeklődését is felkeltette. Internetes áruház indítását tervezi például az egyik meghatározó cseh online kiskereskedelmi csoport, az Internet Mall. A 2000-ben alapított, Csehországban jelenleg 17 webáruházból álló hálózatot működtető társaság várhatóan már karácsony előtt megnyitja magyar üzletét, amelyben elektronikai termékeket árusítanak majd. A cég vezetése szerint a magyar internetes kiskereskedelem még nem érte el a nyugat-európai szintet, és ezért komoly lehetőségeket kínál.

A Fotexnet új weboldalon egyelőre 32, a megjelenési lehetőségért havonta állandó bérleti díjat fizető partner kínálata lesz elérhető. Az áruház partnerei maguk gondoskodnak arról, hogy az interneten keresztül megvett termékek eljussanak a vásárlókhoz.

Az internetes vásárlás iránti növekvő érdeklődést mutatja, hogy folyamatosan nő a szintén bevásárlóközponti jelleggel működő, 1998-ban létrehozott Depo.hu látogatottsága. A tavaly 450 millió forintos bevételt elérő eBolt internetes áruháznál erre az évre harmincszázalékos forgalombővüléssel számolnak, míg a G’Roby Netshop Kft.-nél az első hat hónapban 40 százalékkal bővült a forgalom.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik