Élet-Stílus

Tumultus Ferihegyen

Teljesen bedugult a Ferihegyi repülőtér 2B terminálja, rendszeresek a késések, óriási a tömeg. Az ok: nem készült el időre a fapadosokat fogadó terminál – írja a Népszabadság.

Nem elég egy óra a beszállásra Ferihegyen.. Mivel csúszik az egyes terminál átadása, a fapados járatok is a 2B-ről indulnak. A zsúfoltságot enyhítendő, hétfőtől tizennégy légitársaság igénybe veheti majd az eddig csak a Malév által használt 2A terminált, ez azonban nem fog jelentős utas-csökkenéshez vezetni.
Az egyes terminál hiánya a tömegen túl komoly késéseket is okoz, mivel nincs elegendő repülőgép-állóhely és utashíd a kettes terminál körül, így a leszálló gépek időnként a gurulóutakon várakoznak.

A repteret használó légitársaságok üzemeltetési bizottságának elnökei korábban a használati díj csökkentésében látják a megoldást, mondván: így legalább az olcsóbbá tett jegyárakkal lennének képesek utasaikat kárpótolni a sorban állásért. A légitársaságok egyébként már eddig is sokat panaszkodtak, hogy az ár és az érték nem áll összhangban egymással Ferihegyen: a bécsi repülőtér árainál például átlagosan húsz százalékkal magasabbak a magyar fővárosban a leszállási és a repülőgép-parkolási díjak.

Az ígéretek szerint azonban a káosz már nem tart sokáig: június 15-én átadják felújított terminált Ferihegy 1-en. A csúszást a Magyar Építő Rt. azzal indokolta, hogy váratlan akadályokkal kellett megküzdenie: teljesen új statikai megoldásokat kellett például alkalmazni, mivel a negyvenes évek eljárásai nem felelnek meg a mai szabványoknak.

Szakértők szerint azonban egyáltalán nem biztos, hogy a július 15-i műszaki átadás után biztos, hogy nem rögtön indulhat meg az egyes terminálról a forgalom, sőt, valószínűleg szeptember előtt nem enyhülhet a 2B terminál zsúfoltsága. A légitársaságok ugyan augusztusig be tudnának költözni, ám kérdés, hogyan szolgálnák ki az utasokat és a gépeket az új terminálon. Az ehhez szükséges eszközök beszerzése ugyanis késik.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik