Vékony Éva, az ORTT sajtószóvivője jelezte: a budapesti jogosultságokat kizárólag közműsor-szolgáltatói és nonprofit jelleggel írta ki a testület. A pályázati felhívás heteken belül megjelenik a Kulturális Közlönyben.
Az új frekvenciákat nem mindenki fogadja örömmel. Magyarországon több mint 160 rádióadó üzemel, ebből csak a fővárosban 20-25 adó működik. A rádiók tavaly nettó 12,5 milliárd forintos hirdetési piacon osztoztak, ez 3,5 milliárddal haladta meg a 2003-as évit. A növekedés elsősorban a Sláger és a helyi adók erősödésének köszönhető.
Márkus Gábor, a Juventus Média kereskedelmi igazgatója szerint az új frekvenciák kiírása általában a piacon lévők helyzetét nehezíti meg, egyesekét akár el is lehetetlenítheti. Az adók annak érdekében, hogy minél vonzóbb felületnek tűnjenek a reklámozók szemében, szélesebb, és ezért egymáshoz nagyon hasonló célcsoportokat céloznak meg, mivel a hirdetők egyelőre nem „díjazzák” a szűkebb célcsoportokhoz szólókat.
A médiatörvény 102. paragrafusa értelmében 300 ezer forintért ma bárki kerestethet frekvenciát, amelyre aztán az ORTT pályázatot ír ki. A törvényben azonban nem tisztázott, hogy az ORTT-nek egy talált frekvencia esetén azonnal ki kell írnia a pályázatot, vagy csak kellően indokolt esetben van arra szükség.