Az elmúlt hetekben öt légitársaság kifogásolta a reptér egyre nagyobb zsúfoltságát, az utaskiszolgálás lassúságát. A ferihegyi repteret üzemeltető Budapest Airport (BA) Rt.-től azt követelték, hogy vagy a zsúfoltságot csökkentse, vagy az utaskiszolgálásért felszámított 13 eurós díjat. A társaság az utóbbit választotta.
Így Ferihegy 2A-ról történik majd az induló check-in, az útlevél-, az utasbiztonsági-, és az induló csomagellenőrzés 14 külföldi légitársaság esetében. A forgalomátterelés csak az indulást módosítja, a légitársaságok járatai változatlanul a 2B terminálra érkeznek.
Az érintett társaságok utasai ezentúl a 2A terminál check-in pultjait veszik igénybe, itt adják fel csomagjaikat, de az útlevél- és biztonsági ellenőrzés után át kell sétálniuk a 2B terminálra, mert a repülőgépek továbbra is innen indulnak majd. Az átszervezés a Malév járatait nem érinti, a társaság továbbra is a 2A terminálról közlekedik.
A BA úgy tájékoztatta szerkesztőségünket, hogy a légitársaságok kiválasztásánál figyelembevették a Malév igényeit. Ezek alapján egyeztették a társaságok menetrendjét és forgalmát. További feltétel volt még, hogy az átcsoportosított légitársaságok a Malév szolgáltatásait vegyék igénybe.
A Malév kommunikációs igazgatója, Németh Krisztina a FigyelőNetnek elmondta: a társaság megérti a problémát, ezért egyezett bele az átcsoportosításba. Németh szerint ez a társaság utasainak nem fog kényelmetlenséget okozni, hiszen a Malév utasainak több mint 30 százaléka tranzitutas, ők pedig nem veszik igénybe ezeket a szolgáltatásokat.