Élet-Stílus

Mazda RX-8 – R mint revolúció

Mazda RX-8 – R mint revolúció 1Nem adja fel a Mazda a hatvanas években (Európában egyebek között az NSU Ro 80-ban “Wankel-motor” néven) híressé vált forgódugattyús erőforrás továbbfejlesztését.#<# A japán mérnökök 1961 óta finomítják ezt a szellemes motorkonstrukciót. A Cosmo Sportban a Mazdáé kapta meg a Világ első kétkamrás motorja címet. Bár a tömítési nehézségek miatt a konkurencia időközben felhagyott a sorozatgyártással, a japán gyár immár 1,8 millió darab forgódugattyús motorral hajtott autót adott el. Mazda RX-8 – R mint revolúció 2Legendás RX sorozatába azóta is beépíti a tökéletesített, finom járásával már-már a villanymotorral vetekedő erőforrást. Az 1999-es Tokyo Motor Show-n bemutatott RX-Evolv tanulmányautó továbbfejlesztésével született, a sorozatgyártáshoz már nagyon közelálló RX 8 sportautó azonban nemcsak a forgódugattyúk miatt különleges. A lapos orrú, vad, de négyajtós kupé karosszéria az első pillantásra nem sok jót ígér a hátul utazóknak. A látszat csal. A tervezői büszkék rá, hogy az RX-8 sportkocsinak néz ki, de annyi – négy felnőtt férfinek is elegendő – hely van benne, mint egy (sport)limuzinban. Hála a kis helyigényű forgódugattyús motornak, amelyet a jobb súlyelosztás érdekében az első tengely mögé építettek be, a kis, rövid, lapos karoszszéria beül meglepően tágas. Még hátul is. (Nem úgy, mint a klasszikus 2 plusz 2 üléses sportkupéknál.) Mazda RX-8 – R mint revolúció 3Ráadásul a két hátsó ajtó előre nyílik: hiányzik a “B” tetőoszlop (akárcsak a divatot teremtő Chrysler PT Cruisernél), így még kényelmesebb a beszállás. A futurisztikus külsőségekkel nem ér véget a varázs. Az előd típusba szerelt feltöltős, forgódugattyús motor helyett az RX-8-as modell 30 százalékkal könnyebb szívómotort kapott. Az új Renesis forgódugattyús erőforrással alacsonyabb lett a kocsi súlypontja, javult a kezelhetősége, ráadásul energiatakarékosabb is lett, miközben az Euro 4 környezetvédelmi normát is könynyedén teljesíti. Ám ezek csak a száraz adatok; a 9 ezres fordulaton leadott 280 lóerős teljesítmény viszont már méltán indítja meg a vájt fülű autósok fantáziáját.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik