Nem adja fel a Mazda a hatvanas években (Európában egyebek között az NSU Ro 80-ban “Wankel-motor” néven) híressé vált forgódugattyús erőforrás továbbfejlesztését.#<# A japán mérnökök 1961 óta finomítják ezt a szellemes motorkonstrukciót. A Cosmo Sportban a Mazdáé kapta meg a Világ első kétkamrás motorja címet. Bár a tömítési nehézségek miatt a konkurencia időközben felhagyott a sorozatgyártással, a japán gyár immár 1,8 millió darab forgódugattyús motorral hajtott autót adott el. Legendás RX sorozatába azóta is beépíti a tökéletesített, finom járásával már-már a villanymotorral vetekedő erőforrást. Az 1999-es Tokyo Motor Show-n bemutatott RX-Evolv tanulmányautó továbbfejlesztésével született, a sorozatgyártáshoz már nagyon közelálló RX 8 sportautó azonban nemcsak a forgódugattyúk miatt különleges. A lapos orrú, vad, de négyajtós kupé karosszéria az első pillantásra nem sok jót ígér a hátul utazóknak. A látszat csal. A tervezői büszkék rá, hogy az RX-8 sportkocsinak néz ki, de annyi – négy felnőtt férfinek is elegendő – hely van benne, mint egy (sport)limuzinban. Hála a kis helyigényű forgódugattyús motornak, amelyet a jobb súlyelosztás érdekében az első tengely mögé építettek be, a kis, rövid, lapos karoszszéria beül meglepően tágas. Még hátul is. (Nem úgy, mint a klasszikus 2 plusz 2 üléses sportkupéknál.) Ráadásul a két hátsó ajtó előre nyílik: hiányzik a “B” tetőoszlop (akárcsak a divatot teremtő Chrysler PT Cruisernél), így még kényelmesebb a beszállás. A futurisztikus külsőségekkel nem ér véget a varázs. Az előd típusba szerelt feltöltős, forgódugattyús motor helyett az RX-8-as modell 30 százalékkal könnyebb szívómotort kapott. Az új Renesis forgódugattyús erőforrással alacsonyabb lett a kocsi súlypontja, javult a kezelhetősége, ráadásul energiatakarékosabb is lett, miközben az Euro 4 környezetvédelmi normát is könynyedén teljesíti. Ám ezek csak a száraz adatok; a 9 ezres fordulaton leadott 280 lóerős teljesítmény viszont már méltán indítja meg a vájt fülű autósok fantáziáját.
- 22:18 Gulyás Michelle és Kós Hubert lett az év sportolója
- 21:58 A csapatkapitány sérülése rondított bele a Győr BL-sikerébe
- 21:29 Menczer Tamás: Fantasztikus napokat élünk
- 21:26 Állatok martak halálra egy négyéves kisfiút Romániában
- 21:04 „Minden ember ősei vándorok voltak, mi csak folytattuk ezt a hagyományt”
- 21:02 A nap legfontosabb hírei - 2025.01.13.
- 20:31 Szabó Zsófi: Támaszra leltem az igékben, Isten a mindennapjaim része
- 20:03 Veszprémben folytatja a francia kéziválogatott alapembere
- 20:01 Magyar Péter: Félprezidenciális rendszer bevezetésén gondolkoznak Orbánék
- 19:59 Zelenszkij Fico meghívására: „Rendben, gyere Kijevbe pénteken”
- 19:46 Gudics Máté épp most utazik Los Angelesbe a Megasztár-győzelemmel járó dalfelvételt elkészíteni
- 19:08 Marine Le Pen soha nem bocsátja meg magának apja kizárását a Nemzeti Frontból
- 18:59 Kihalás fenyegeti az édesvízi állatok negyedét egy kutatás szerint
- 18:58 Dárdai Bencét semmi sem sürgeti, hogy válaszoljon Marco Rossinak
- 18:57 Pornót nézett vezetés közben: balesetet okozott a floridai rendőr
- 10:25 Kulka János azt mondja, Lang Györgyi kétszer is gyereket várt tőle
- 15:23 Ügyfélkapu-leállás: figyelmeztetést adott ki a Magyar Posta
- 13:15 Magyar Péter Orbán Viktornak üzent: 20 százaléknyi szavazóval nem tudnak választást nyerni
- 14:56 Újabb katolikus iskolai vezetőt függesztettek fel fiatalkorú molesztálása gyanúja miatt
- 13:52 L.L. Junior havi 5 milliót költ, de spórolni nem akar: „Hova vigyem? A sírba. Azt már nem!”
- 17:00 Magyar Péter holnap megszavaztatja, hogy európai parlamenti képviselő maradjon-e
- 11:39 Megtalálták Makón az eltűntként keresett 35 éves szentesi férfi holttestét
- 12:25 Megkérdeztük a BRFK-t, miért tartottak házkutatást a Kutya Párt passzivistájánál, aki felfestette, merre van Lázár kastélya
- 18:45 „Viszontlátásra” - videóban búcsúzik Magyarországtól David Pressman
- 13:06 Noszály Sándor: Életem talán legnehezebb időszakán vagyok túl
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!