Mihamarabb intézze el mindenki a hivatali ügyeit az ünnepek előtt – ezt javasolják a kormányhivatalok.
A távirati irodához eljuttatott közleményükben felhívják a figyelmet arra, hogy az ünnepek alatt korlátozottan lesznek elérhetők a hivatali szolgáltatások.
Mint írják, a lejáró okmányok meghosszabbítása mellett az Otthon Start Fix 3 százalékos lakáshitel iránti kiemelt érdeklődés miatt különösen érdemes ezt szem előtt tartani a földhivatali kérelmek és a TB-jogviszony-igazolások tekintetében.
Az ünnepnapok és az áthelyezett munkanapok miatt Az év végi leállás a földhivatalokat és az egészségbiztosítási ügyfélszolgálatokat is érinti, amit az Otthon Start lakáshitel iránt érdeklődőknek is érdemes számításba venni. A TB-jogviszony igazolást személyesen vagy e-papíron legkésőbb december 16-ig javasolt igényelni. (Az igazolás 30 napig érvényes. )
A kormányzat elektronikus ügyintézésre szolgáló honlapján a leállás idején is beadható kérelem, és még aznap megérkezik az igazolás az igénylő elektronikus tárhelyére, ha minden adatot hiánytalanul megadott. A szünet alatt elektronikusan vagy postán érkező beadványokat január 5-től dolgozzák fel, a széljegyzést is ezzel a nappal végzik. A kérelmeket tehát érdemes december 23-a előtt benyújtani.
A halaszthatatlan ügyek intézése céljából az év végi leállás munkanapjain, ezért érdemes még december 23-ig mindenkinek elintézni a lejáró okmányok megújítását és más hivatali ügyeket.
Az ügyintézésre e hét szombatja is rendelkezésre áll, december 13-án ugyanis egységesen 8 és 12 óra között tartanak nyitva a kormányablakok, ekkor dolgozzuk le a december 24-i pihenőnapot.
A többi kormányhivatali ügyfélszolgálat most szombati nyitvatartásáról a kormányhivatalok hivatalos honlapján javasolt tájékozódni. (MTI)
