Az M85-ös gyorsforgalmi út mentén, Sopron és Mosonmagyaróvár környékén egyre több spontán, illegális parkoló alakul ki, ahol az ingázók hagyják autóikat, mielőtt telekocsival Ausztriába indulnak – olvasható a Telex riportjában. Ezek a megoldások környezetvédelmi szempontból kedvezőek, hiszen kevesebb autó közlekedik, ugyanakkor közlekedésbiztonsági kockázatot jelentenek, mert az út szélén hagyott járművekre senki sem számít.
A cikk megjegyzi, hogy Ausztriában már rég felismerték az igényt: a Park & Ride mellett Park + Drive parkolókat is létrehoztak, országszerte több mint 70 ingázóparkolóval és 3600 férőhellyel, míg Magyarországon alig van hasonló kezdeményezés. Sopronban ugyan kialakítottak murvás parkolókat, de rossz elhelyezésük és az időveszteség miatt kevesen használják őket, pedig az árak kedvezőek.
A soproni határátkelőnél rendszeres torlódások vannak, akár 30–40 perces várakozással, ami nemcsak idegőrlő, hanem környezetszennyező is. Erre megoldás lehetne az autópálya meghosszabbítása Bécsig, de helyi lakossági ellenállás miatt ez meghiúsult. Eközben az ingázók száma folyamatosan nő, a Covid utáni időszakban meghaladja a pandémia előtti szintet: 2023-ban napi 22 ezer jármű haladt át a klingenbachi elkerülőn.
Az érintett nagyobb települések közül Sopronban tiltó táblákkal és bírságokkal próbálják visszaszorítani az illegális parkolást, de átfogó megoldás nincs. Ezzel egy időben Mosonmagyaróváron és Győrben is megjelentek spontán P+R parkolók, ezért az önkormányzatok forgalomszámlálást és új parkolási rendet terveznek, de a helyzet továbbra is rendezetlen.
