Belföld

„Húsz évvel ezelőtti árakon kínálnak last minute utakat” – nehezen tartható árversenybe kényszerítették a magyar utazási irodákat

Ivándi Szabó Balázs / 24.hu
Ivándi Szabó Balázs / 24.hu
Fenntarthatatlan spirálba kergetik bele a kisebb utazási irodákat a Magyarországra néhány éve belépő új piaci szereplők, az általuk jelentett kihívást pedig a piacvezetők közül az IBUSZ-nál is érzik. Termes Nóra, a vállalat hálózati és marketingigazgatója arról is beszélt lapunknak, hogy az utazások száma az idén nyárra visszaesett, a legtöbben az utolsó pillanatig kivárnak a foglalással.

Gyanús, de minimum óvatosságra kellene intenie minden rutinos utazót, ha egy utazási iroda last minute árakon kínál több hónappal előre nyaralásokat – mondta a 24.hu megkeresésére Termes Nóra, az IBUSZ hálózati és marketingigazgatója a becsődölt UniTravel által megfogalmazott vádakkal összefüggésben.

A szakember szerint a szakmát meglepte az UniTravel kommunikációja, miszerint ilyen nyíltan beleálltak egy másik piaci szereplőbe, mondván az „megölte” őket, ugyanakkor ő sem cáfolta azokat az állításokat, amiket a bedőlt iroda felugró ablakban közölt az ügyfeleivel hétfőn a honlapján.

Az IBUSZ-nál már a télen azt érezték, hogy némi visszaesés lehet az utazások terén az idei évben. A várakozásuk be is igazolódott, „az elmúlt évekhez képest jóval többen az utolsó percig kivárnak a foglalásokkal is”, a kisebb irodák számára pedig újabb csapást jelentett a Magyarországon néhány éve megjelent konkurensek árazása, azzal ugyanis igen nehéz felvenni a versenyt.

A teljes cikket előfizetőink olvashatják el.
Már csatlakoztál hozzánk? Akkor a folytatáshoz!

Már előfizető vagyok,

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik