Belföld

Veszprém felé egész nyáron nem jár klimatizált vasúti kocsi

Ivándi-Szabó Balázs / 24.hu
Ivándi-Szabó Balázs / 24.hu

Lázár János januárban jelentette be tíz közlekedési vállalása között a klímagaranciát, vagyis hogy aki jegyet vesz, előre tudni fogja, hogy lesz-e a vonaton klíma vagy sem, ezt külön jelzik a jegyvásárláskor, az applikációban is.

A MÁV-csoport most közzétette, hogy a 2025. június 21. és augusztus 31. közötti főszezonban minden, közforgalmú közlekedéssel elérhető településre közlekedtet klímás járatot. Ez azonban sok esetben buszt jelent, arról ugyanis

szó sincs, hogy akár a legforgalmasabb vasútvonalak mindegyikére jutna klimatizált vasúti kocsi.

A MÁV által közölt térképen az látszik, hogy Veszprém felé például egyáltalán nem jár klimatizált vonat a nyáron, még a tavaly decemberben elrendelt vágányzár miatt Budapest felől közvetlenül Szombathely, illetve Zalaegerszeg helyett csak Veszprémig járó Bakony és Göcsej InterCity-járatok is csak másodosztályú, klíma nélküli kocsikkal közlekednek. (A Szombathelyről és Zalaegerszegről Ajkáig közlekedő járatokat pedig már eleve csak sebesvonatként indítják Ajkáig.)

Frissítünk!

Cikkünkre a MÁV úgy reagált: Veszprém és a főváros között a Bakony és Göcsej IC-kben úgynevezett légjavítós kocsi közlekedik. Légjavítósként hirdetnek meg minden olyan kocsit, amelyekben a léghűtő berendezés hatásfoka 30–32 Celsius-fok feletti külső hőmérséklet esetén „nem minden esetben kielégítő, ugyanakkor „a fedélzet minden esetben hűtött, hűsített”.

A MÁV tavaly decemberben jelentette be, hogy leállítja a vasúti közlekedést Veszprém és Ajka között a pálya állapota miatt. Akkor azt közölték, hogy a pályafelújítás várhatóan fél évig tart, azóta viszont már csak az idei év végére ígérik az elkészültét.

Nem jár klimatizált vasúti szerelvény Győr és Veszprém között sem.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik