Belföld

M30-as balhé: Lázár János kilátásba helyezte a Strabag kitiltását az országból

MTI
MTI

Október végéig ki kell javítani az M30-as autópálya megsérült szakaszát, és vissza kell adni a forgalomnak – jelentette ki az építési és közlekedési miniszter Szikszón, egy lakossági fórumon hétfőn.

Lázár János közölte: a munkálatok költsége eléri az 5 milliárd forintot, és azt teljes egészében a Strabagnak kell vállalnia garanciális javításként. A tárcavezető leszögezte, hogy a garanciát érvényesíteni fogják. A kivitelező a napokban már elkezdte a munkálatokat. A miniszter jelezte, hogy a hiba feltárásához a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem szakembereit hívták segítségül, mert nem hitték el a kivitelező állítását a probléma keletkezéséről.

Az M30-as autópálya szikszói szakaszát az üzemeltető Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. tavaly február 17-én zárta le, miután a pályaszerkezet több helyen is elmozdult, a burkolat pedig megrepedt.

Nem engedtük, hogy a kivitelező átverjen minket. A független szakértői véleménnyel a kezünkben jelentkeztünk a Strabagnál, hogy műszaki hiba történt, hozzák is helyre azt garancia keretében

– mondta a miniszter az Index tudósítása szerint. Lázár szerint a független szakértői vizsgálatra azért volt szükség, hogy ne csússzunk bele egy évekig húzódó perbe, melynek tárgya a tervező és a kivitelező egymást hibáztatása.

Egyszerű a képlet, a kivitelező kevesebb pénzből akart többet keresni, ami műszaki hibába torkollt. Ez nagy hiba volt. Kitoltak mindenkivel, de nem engedjük futni őket. Nem csodálom, hogy a Strabag nem jött ide

– mondta Lázár János. Az aHang egyik képviselője emlékeztette a minisztert, hogy a Strabag is szeretett volna részt venni a fórumon, ám az említett titoktartási kötelezettség miatt az ÉKM ezt nem engedélyezte. „Azért – válaszolta Lázár János –, mert a dokumentumban olyan adatok vannak, melyek „felkészíthetik a Strabagot egy esetleges perhez. Márpedig a Strabag ÉKM-nek eljuttatott levelében kilátásba van egy per, mert abban a cég azt közölte, hogy nem vállalja a garanciában történő helyreállítását.”

Ki hozta a kiviteli tervet? A Strabag. Innentől szerintem nincs miről beszélni

– zárta a miniszter, aki

kilátásba helyezte a Strabag Magyarországról való kitiltását, amennyiben a M30-as helyreállítása nem a várt mederben történik. (MTI, Index)

Lázár megint az osztrákokkal szkanderezik – miközben egy éve mindenki szenved az M30-as mentén
A vita tárgya az, kinek kell állnia a sztráda javítási költségeit, ugyanakkor az is látszik: a kormány nem akar repedt autópályával nekifutni a 2026-os választásoknak.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik