Október végéig ki kell javítani az M30-as autópálya megsérült szakaszát, és vissza kell adni a forgalomnak – jelentette ki az építési és közlekedési miniszter Szikszón, egy lakossági fórumon hétfőn.
Lázár János közölte: a munkálatok költsége eléri az 5 milliárd forintot, és azt teljes egészében a Strabagnak kell vállalnia garanciális javításként. A tárcavezető leszögezte, hogy a garanciát érvényesíteni fogják. A kivitelező a napokban már elkezdte a munkálatokat. A miniszter jelezte, hogy a hiba feltárásához a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem szakembereit hívták segítségül, mert nem hitték el a kivitelező állítását a probléma keletkezéséről.
Az M30-as autópálya szikszói szakaszát az üzemeltető Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. tavaly február 17-én zárta le, miután a pályaszerkezet több helyen is elmozdult, a burkolat pedig megrepedt.
Nem engedtük, hogy a kivitelező átverjen minket. A független szakértői véleménnyel a kezünkben jelentkeztünk a Strabagnál, hogy műszaki hiba történt, hozzák is helyre azt garancia keretében
– mondta a miniszter az Index tudósítása szerint. Lázár szerint a független szakértői vizsgálatra azért volt szükség, hogy ne csússzunk bele egy évekig húzódó perbe, melynek tárgya a tervező és a kivitelező egymást hibáztatása.
Egyszerű a képlet, a kivitelező kevesebb pénzből akart többet keresni, ami műszaki hibába torkollt. Ez nagy hiba volt. Kitoltak mindenkivel, de nem engedjük futni őket. Nem csodálom, hogy a Strabag nem jött ide
– mondta Lázár János. Az aHang egyik képviselője emlékeztette a minisztert, hogy a Strabag is szeretett volna részt venni a fórumon, ám az említett titoktartási kötelezettség miatt az ÉKM ezt nem engedélyezte. „Azért – válaszolta Lázár János –, mert a dokumentumban olyan adatok vannak, melyek „felkészíthetik a Strabagot egy esetleges perhez. Márpedig a Strabag ÉKM-nek eljuttatott levelében kilátásba van egy per, mert abban a cég azt közölte, hogy nem vállalja a garanciában történő helyreállítását.”
Ki hozta a kiviteli tervet? A Strabag. Innentől szerintem nincs miről beszélni
– zárta a miniszter, aki
kilátásba helyezte a Strabag Magyarországról való kitiltását, amennyiben a M30-as helyreállítása nem a várt mederben történik. (MTI, Index)