A MÁVINFORM délelőtti bejegyzései azt mutatják, hogy számos tényező nehezítette a vonatok indulását az év első munkanapján. A 444.hu gyűjtése szerint
- a Füzesabonyból 4:59-kor Miskolcra induló személyvonat járműhiba miatt kimaradt,
- a Sárbogárdról 5:56-kor Budapestre induló G40-es járat műszaki ok miatt csak Pusztaszabolcsig közlekedett,
- a Dombóvárról 6:13-kor Bajára induló személyvonat járműhiba miatt kimaradt, pótlóbuszt indítottak helyette,
- a Vácról 6:57-kor Budapestre induló G71-es vonat ajtóhiba miatt megállt Csörögön, így átmenetileg pótlóbuszokat kellett a veresegyházi vonalra beállítani,
- elromlott a biztosítóberendezés az esztergomi vonalon, így a Z72-es vonatok Esztergom helyett csak Piliscsabáig közlekedtek, a maradék szakaszra pótlóbuszokat állítottak be,
- a Kőbánya-Kispestről 8:27-kor Székesfehérvárra induló G43-as vonat járműhiba miatt csak Kelenföldig közlekedett,
- a Budapestről 8:30-kor Veszprémbe induló Citadella InterCity járműhiba miatt 50-60 perc késéssel folytatta útját Székesfehérvárról,
- a Székesfehérvárról 10:52-kor Siófokra induló, illetve a 12:15-kor visszainduló személyvonat egyaránt kimaradt.
Az állami vasút kifejezetten nehéz évet zárt Magyarországon 2024-ben. A társaság működését számos kiégő vonat, síntörések és kisiklások egyaránt nehezítették. A kormány közlekedéspolitikájának kritikusai szerint ennek egyik oka, hogy a közútfejlesztéseket a vasúton szükséges karbantartások és fejlesztések kárára erőltetik, így utóbbira már nem jut elegendő erőforrás.
Lázár János építési és közlekedési miniszter csütörtökön reggel egyébként épp azt írta ki a Facebookra, hogy
Magyarország másfél évtized alatt annyi autópályát és autóutat épített, amennyivel a hálózat – lakosságarányosan – mára eléri a legfejlettebb nyugati országok szintjét.