Olvasónk, András (nevét kérésére megváltoztattuk) szeptember 14-én megkapta Díjnet-számláját, ezen az online felületen fizeti be havonta az internet és tévé díját. Ekkor vette észre, hogy a szokásos összegen felül egy 67 ezer forintos tétel is volt a számlán. Az összeg mellett csupán annyi szerepelt, hogy részletfizetés, így felhívta a Telekomot.
Ekkor közölték vele, hogy augusztus 12-én megrendelt a telefonos ügyfélszolgálaton keresztül, jelszavas azonosítást követően három Samsung Galaxy Z Flip 6 DS 5G 256GB készüléket 22 havi részletfizetéssel, összesen 1 490 720 forint értékben. A Telekom nyilvántartása szerint a készülékek kiszállítása egy nappal később meg is történt a rendelés során megadott óbudai szállítási címre.
A Magyar Telekom ezután Andrást arról tájékoztatta, hogy ha fenntartja állítását – magyarán kitart amellett, hogy nem ő vette a telefonokat –, akkor tegyen rendőrségi feljelentést. Ez sem ment könnyen. A III. kerületi Rendőrkapitányságon ugyanis jelezték neki, hogy – miután a Telekom szerint átvette a csomagot – egyelőre nincs mit tenni. Azt javasolták neki, hogy vegye fel a kapcsolatot a futárszolgálattal.
Ezt meg is tette, a válasz hamar megérkezett:
Adataink szerint nem történt csomagkézbesítés a címre a megadott napon a megadott feladótól.
Vagyis a a GLS megerősítette, hogy sem András, sem más nem vett át telefonokat aznap a Telekomtól a szóban forgó óbudai címen. Ezután ismét bement a rendőrség, és sikerült feljelentést tennie.
András közben többször is járt a Telekom irodáiban, és egy alkalommal feltűnt neki, hogy