Az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóságtól (OKF) 1200-1300 embert és több tízezer hatósági engedélyezési ügyet vesznek át októbertől a kormányhivatalok, az átszervezés a dolgozóknak kevesebb jövedelmet és szabadságot jelenthet, írja a hvg.hu.
Az átszervezésről már mi is írtunk áprilisban, ám akkor még nem lehetett tudni a lépés határidejéről, sem arról, hogy a dolgozóknak megváltoznak a munkafeltételei. A lap értesülése szerint a közigazgatási hivataloknál Katasztrófavédelmi Osztályok jönnek létre. Három területet érint az átszervezés: a vízügyi, a tűzvédelmi és az iparbiztonsági szakágat. Ezzel rengeteg munka kerül át a kormányhivatalokhoz, ami több tízezer hatósági ügyintézést jelent évente, ráadásul sokszor szűk határidőkkel.
Az OKF területi szerveinél csak a hét közepén közölték ezeket a munkavállalókkal. „Lehetetlen helyzet elé állították a katasztrófavédelmis munkavállalókat, ráadásul a jogszabály által előírt 30 napos határidőt sem tartották be, hiszen október 1-g alig másfél hét van” – mondta Bárdos Judit, a Belügyi, Rendvédelmi és Közszolgálati Dolgozók Szakszervezetének (BRDSZ) elnöke.
A lap megkereste a Belügyminisztériumot, a kérdéseikre az OKF sajtóirodája az átszervezést megerősítette, de azt nem, hogy ezzel csökkenne a munkavállalók fizetése. „A hatósági és szakhatósági jogkörök egy része a június 18-án kihirdetett 2024. évi XXIX. törvény alapján kerül át a kormányhivatalokhoz. Az érintett szervek közötti egyeztetés folyamatos, a feladatok átadása az előírt határidő szerint meg fog történni. A hatáskörátadással érintett munkatársak illetménye a jogviszonyukról rendelkező törvény garanciális szabályainak értelmében nem csökken” – írták a válaszban.
A hvg.hu szerint az átkerült munkavállalók jövedelme azért lesz kevesebb, mert a pótlékaikat nem fogják beszámítani. Az OKF erre nem mondott semmit a válaszában.
(Címlapképünk illusztráció.)