A saját bankja fiókjában levő bankjegykiadóba (ATM) akart valaki pénzt befizetni, ám amikor a kártyájával belépett az ATM menürendszerébe, azt tapasztalta, hogy az általa kezdeményezett művelet menüpontja inaktív, amiből arra következtetett, hogy a készülék műszaki hibás. Miután távozott, azt vette észre, hogy számlájáról valaki pénzt vett fel, számolt be az esetről az azenpenzem.hu.
Amikor panaszával a bankhoz fordult, azt a választ kapta, hogy ő a hibás, mert súlyosan gondatlanul járt el, amikor az ATM-be erős ügyfél-hitelesítéssel, PIN-kóddal belépést követően anélkül távozott, hogy kilépett volna a rendszerből.
Az ügyfél panaszával a Pénzügyi Békéltető Testülethez fordult, a PBT pedig megállapította, hogy sem az ATM képernyőjén, se a gépházon, sem annak környezetében nem volt olyan konkrét, világos és egyértelmű információ, amely arról tájékoztatta volna az ügyfeleket, hogy PIN-kód megadását követően belépett a számlájához hozzáférést biztosító felületre és abból a távozása előtt kifejezett menüparanccsal ki kell lépni.
A testület végül a panaszosnak adott igazat, így a banknak meg kell térítenie a 150 ezer forintos kárt.