Tizenhat hónap után sincs gyanúsítottja az M1-esen történt tömegbalesetnek

„Bárki lehet majd gyanúsított, aki ott volt, nem tartotta az időjárásnak megfelelő követési távolságot és sebességet" – mondta a szakértő.

Egy teljes év és négy hónap elteltével az M1-es autópályán történt tömegbaleset után a rendőrségi eljárás továbbra sem zárult le, gyanúsítotti kihallgatás sem történt – közölte a Pest Megyei Rendőr-főkapitányság a Népszavával.

2023 március 11-én porvihar keletkezett Pest és Fejér megye határán, jelentősen rontva a látási viszonyokat, ami végül tömegszerencsétlenséghez vezetett. A ráfutásos balesetben 41 gépjármű volt érintett, ebből 19 totálkáros lett. A történteknek egy halálos áldozata és 39 sérültje volt.

A tömegbaleset több megrázó jelenete közül arról is előkerült egy videó, hogy egy, a rossz látási körülmények ellenére is 90 kilométer per órás sebességgel haladó kamiont balról megelőzi egy kocsi, majd belecsapódnak az előttük álló autókba. Egy másik felvételen az látszik, ahogy egy anyuka gyalogol kisgyerekekkel a sztráda elválasztósávjánál. Tőlük pár méterre mindenfelé autóroncsok. Óriási a por és a füst, körülöttük látható, hogy a személyautók mellett kamionok is karamboloztak. Van, amelyik a korlátot is áttörte, és úgy tört össze egy kocsit.

A Bicskei Önkormányzati Tűzoltóság csapata ért ki először a helyszínre, és 11 órán keresztül végezték a mentőakciót a tavalyi baleset után. Polgár Viktor, a helyi tűzoltóság elnöke szerint ha több információval rendelkeznek, hamarabb is ki tudtak volna érni. „Olyat láttunk, amit nagyon sokan még nem. Mi sem láttunk még ilyet…

A gyerekek és a nők fel-alá rohangáltak, nem tudták, mit csináljanak, mindenki segítségért kiáltozott

mondta akkor a tűzoltó.

Henézi Diána Sarolta a Széchenyi István Egyetem Közlekedési Tanszékének adjunktusa azt mondta a lapnak, nem kivételes eset, hogy ennyire elhúzódik egy ügy. Egy átlagos baleset (2-3 résztvevő) rekonstrukciójára jellemzően 1+1 hónap áll rendelkezésre, azonban nem kizárható, hogy itt a nagy számú résztvevők miatt ez hosszabb időt igényel. Az is jellemző a gyakorlatra, hogy akár 1,5-2 évvel később kerül abba a fázisába az ügy, amikor elkezdődhet a baleseti rekonstrukció, majd az ezt követő ítélethozatal.

A közútkezelő is lehet vétkes, de nem jellemző, hogy felelősségre vonják (…) bárki lehet majd gyanúsított, aki ott volt, nem tartotta az időjárásnak megfelelő követési távolságot és sebességet

– mondta a szakértő a lapnak.