Újra magyar kormánypárti üzenet lett a legtöbb pénzből hirdetett reklám az Európai Unióban. A Fidesz pedig több mint 105 millió Ft-ot költött a Google platformjain hirdetésekre április közepe óta – ez derül ki a Lakmusz elemzéséből, amelyben a platform hirdetési átláthatósági oldalán közzétett reklámköltési adatokat vizsgáltuk április 16. és május 27. között.
A Lakmusz hozzáteszi: ezzel a kormánypárt ebben az időszakban a politikai hirdetések kategóriában a legnagyobb hirdetővé vált az egész Európai Unióban, felülmúlva olyan hirdetőket, mint például az Európai Néppárt, vagy a Renew Europe, az Európai Parlament liberális pártcsaládja.
Külön érdekesség, hogy az április 16. és május 27. közötti időszakban az Európai Unió tíz legnagyobb hirdetője közé a 9. helyre a főként kormánypárti sajtótermékeket kiadó Mediaworks Hungary Zrt. is befért. Ők több mint 45 millió forintot költöttek el hirdetésekre. A Mediaworks a Fidesznél kisebb összegekben hirdet, általában pár ezer euróért futtatnak reklámszpotokat. Leggyakoribb témáik megegyeznek a kormány narratíváival: Magyar Péter „Pszichopetizése”, „Háborúpárti ellenzékiek” „Karácsony mögött Gyurcsány áll”.
A Lakmusz egy magyarországi összehasonlítást is elvégzett, eszerint Magyarországon belül, toronymagasan vezet a Fidesz és a Mediaworks a Google-hirdetésekben. A harmadik helyet elfoglaló Momentum és a többi ellenzéki párt hirdetési kiadásai eltörpülnek a kormány és médiabirodalma által elköltött összegek mellett. A pontos számok a cikkben olvashatóak.
Egyébként a Media1 arról írt, hogy a KESMA-hoz (Közép-európai Sajtó és Média Alapítvány) tartozó Mediaworks Hungary Zrt. nem jelezte az Állami Számvevőszék (ÁSZ) számára az arra rendelkezésre álló határidőn belül, hogy be kíván fogadni politikai hirdetéseket a jelenleg is zajló önkormányzati és az EP-választásokhoz kapcsolódó kampány alatt.