Belföld

Úgy tűnik, a DK megcsinálta a saját Megafonját

Adrián Zoltán / 24.hu
Döntsenek az emberek az új köztársasági elnökről! Söpörjük ki Orbán pedofilhálózatát! címmel közös demonstrációt tartottak az ellenzéki pártok 2024. február 25-én a budapesti Kossuth Lajos téren.
Adrián Zoltán / 24.hu
Döntsenek az emberek az új köztársasági elnökről! Söpörjük ki Orbán pedofilhálózatát! címmel közös demonstrációt tartottak az ellenzéki pártok 2024. február 25-én a budapesti Kossuth Lajos téren.

Baloldali és európai értékeket valló ellenzékiek vagyunk, akiknek elegük van már abból, hogy a közpénzből meggazdagodott hatalmasoknak áll a világ (…). A Hétköznapi Hősök egy alulról szerveződő, elsősorban az online térben kiteljesedő mozgalom, amelyet olyan emberek alapítottak, akik nem várnak ölbe tett kézzel a kormányváltásra, hanem tesznek érte a saját mindennapjaikban

– állítja magáról a Hétköznapi Hősök csapata. A formáció több véleményvezérből áll, akik rövid, Facebookon terjesztett videóikban a DK kommunikációs paneljeit visszahangozzák a kormányközeli Megafon aktivitásához hasonlóan.

A Telex cikke szerint az oldalt két hete indították el, és jelenleg 500 követővel rendelkezik. Induláskor még a rajongókkal szelfiző, mosolygó Dobrev Kláráról mutattak montázsokat, de a május 17-ei Partizán vita után új fokozatra kapcsoltak. A véleményvezérek elmondták, hogy számukra a DK-MSZP-Párbeszéd listavezetője, Dobrev Klára volt a legmeggyőzőbb, miközben Magyar Pétert és Deutsch Tamást bírálták a távolmaradásuk miatt.

Miután Dobrev bemutatta a bizonyítékait arra vonatkozóan, hogy Sulyok Tamás köztársasági elnök ügyvédként a 2000-es évek elején pénzért játszott át magyar termőföldeket külföldieknek, a véleményvezérek témát váltottak. Elmondták, hogy Dobrev szerintük ledobta az atomot, és innentől az lett a téma, hogy Sulyok, ahogy azt a DK listavezetője is mondta, egy köztörvényes bűnöző, június 9-én pedig őt és a kormányt is el kell zavarni, ahogy azt a DK ígéri.

A Meta Ad Library adatai szerint idáig 4 millióért hirdette a videóit a tizenkét arcból álló csapat, melynek tagjai a Megafon mintájára saját szerzői Facebook-oldalt is kaptak.

Az elmúlt 30 napban az Ellenszél című ellenzéki propagandalap 8 millióért, a DK-közeli Nyugati Fény 2,4 millióért, a főleg Magyar Péter hiteltelenítésével foglalkozó Molnár Csaba, a DK alelnöke pedig 12,4 millióért adott fel hirdetést.

Ezek a költések összehasonlíthatatlanok a kormányoldaléval: az elmúlt egy hónapban csak Bohár Dániel, a Megafon egyik arca 45 milliót hirdetett el a Facebookon.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik