Belföld

Navracsics: Egyre többen engedhetnek meg maguknak magángépes kirándulásokat Magyarországon

Szajki Bálint / 24.hu
Szajki Bálint / 24.hu

A Dél-Dunántúl a demokratikus átmenet utáni időszak legnagyobb vesztese a magyarországi térségek közül, ezért a cél olyan folyamatok beindítása, amelyek korábban Északkelet-Magyarországon már megindították a gazdasági növekedést, mondta a közigazgatási és területfejlesztési miniszter Kaposváron csütörtökön.

Navracsics Tibor a Kaposvár polgármesterével, Szita Károllyal (Fidesz-KDNP) a témában folytatott megbeszélést követő sajtótájékoztatón kiemelte, hogy Északkelet-Magyarország a jövedelmeket, a foglalkoztatási statisztikákat és a közlekedési infrastruktúrát tekintve is felzárkózóban van, e lehetőségeket a Baranya, Somogy és Tolna alkotta Dél-Dunántúlnak is meg akarják teremteni.

Ez magában foglalja az olyan, a közlekedési infrastruktúra fejlesztését jelentő beruházásokat, mint például a mohácsi Duna-híd építése, amelytől közvetve a Dél-Dunántúl revitalizálását várják

– jegyezte meg. Navracsics Tibor hangsúlyozta, a jövő fejlesztéspolitikai elképzeléseit alapvetően nem településekre, hanem térségekre szabják, Szita Károly is várostérségben, a Kaposvárhoz „életvitelszerűen kötődő” települések együttes fejlesztésében gondolkodik, így lehet lépésről lépésre haladni.

A taszári reptérről azt mondta, a koronavírus-járvány egyik következménye az online kereskedelem részarányának robbanásszerű növekedése. Mivel ez a futárszolgálatok intenzívebb alkalmazásával jár, el tudja képzelni, hogy vármegyénként, régiónként legyen egy-egy olyan légikikötő, amely futárszolgálatoknak lehetővé teszi a fel- és leszállást.

Ezenkívül nő azon gazdag polgárok száma nemcsak Nyugat-Európában, hanem Magyarországon is, akik magángépekkel kirándulásokat engedhetnek meg maguknak

– tette hozzá.Navracsics Tibor azt hangoztatta, hogy a repülőterekre nem luxusberuházásokként, hanem a hétköznapi élethez, a „hétköznapi gazdasági hátországhoz” szükséges beruházásokként kell tekinteni.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik