2023. októbere óta nem küld gázszámlát a családi tulajdonban lévő székesfehérvári Szárcsa Hotel tulajdonosának az MVM, ezzel pedig egyre több problémát okoznak a szálloda vezetőjének. Ritter Judit a 24.hu-nak kifejtette, hogy a 33 éve üzemelő, közel 300 fős családi étteremüknek, illetve 45 szobás szállodájuk éves szinten nagyjából 30 millió forintot költ a gázra. Miután viszont az új gázévben még egyetlen számlát sem kaptak, így csak megtippelni tudják, hogy mekkora összeg lehet a havi számlájuk.
Egyelőre csak annyit tudnak tenni, hogy minden hónapban félretesznek bizonyos összeget, és bíznak abban, hogy ez elegendő lesz majd a költségek fedezésére. De más gondjaik is akadnak a ki nem küldött számlák miatt.
Az a legnagyobb probléma, hogy így nem tudunk évet zárni, nem tudjuk az áfát visszaigényelni, nem lehet tervezni
– mondta Ritter Judit. A szállodavezető természetesen rendszeresen érdeklődik az MVM-nél a számlákkal kapcsolatban, de válaszokat általában csak hetekkel később kap, és ezek sem megnyugtatók. Tavaly decemberben például ezt írták neki: „A 2023. október 1-jével induló versenypiaci szerződés teljesítése alapján esedékes első, októberi számlájuk kiállítása hosszabb időt vesz igénybe, emiatt türelmüket kérjük. Az elmúlt hónapban zártuk le az előző gázévet, illetve állítottuk be ügyfeleink számára az új számlázási adatokat, ami jelentős többletadminisztrációval jár. Jelenleg intenzíven – munkaidőn túl is – zajlik a tarifaváltások és a beérkezett szerződések feldolgozása. A feltorlódott munkákat kollégáink rövidesen feldolgozzák, és Önök hamarosan kézhez kapják az új szerződés alapján kiállított első számlájukat.”
Hogy az MVM „rövidesen” és „hamarosan” alatt mit ért, azt nem tudni, de tény: december óta már eltelt több mint négy hónap, és számlát még nem küldtek. Mi először április elején érdeklődtünk az MVM-nél, a többi között arra voltunk kíváncsiak, mennyire egyedi a fent részletezett eset, hány üzleti ügyfelüket érinti a probléma.
Válaszukban azt írták, hogy az MVM Next néhány üzleti ügyfele „csúszást tapasztalhatott” a számlázásban a megnövekedett ügyfélszám következtében. Hozzátették: a feltorlódott munkákat még a tavalyi év során feldolgozták, „így ki nem küldött számla már csak kivételes, egyedi esetben fordulhat elő”. Az MVM azt is írta, hogy amennyiben üzleti ügyfeleik ilyen problémát tapasztalnak, akkor forduljanak szerződéses kapcsolattartójukhoz. Ritter Judit szerint ezzel sincsenek sokkal beljebb, miután a kapcsolattartója sem tud semmit tenni, csak konstatálja a problémát.
Egy hete egyébként újabb levelet írtunk az MVM sajtóosztályának, de erre már nem kaptunk választ.