Horváth Csaba zuglói szocialista polgármestertől kért segítséget a rákosrendezői egykori vasúti területen lakó bérlők elhelyezéséhez az Építési és Közlekedési Minisztérium – írja a Népszava.
Korábban lapunk is beszámolt róla, hogy mindössze harminc napot kapott a kiköltözésre több család Zuglóban, miután a MÁV felmondta a határozatlan idejű bérleti szerződésüket. Az érintettek között vannak, akik már három évtizede laknak a vasút szolgálati lakásaiban a Tatai úton, és fogalmuk sincs, hova költözhetnének ilyen rövid idő alatt. A MÁV korábban úgy nyilatkozott: „lehetőségeihez mérten” igyekszik segíteni a családoknak másik bérlemény felajánlásával.
A telep lakóinak azért kell mennie, mert az állam erre a területre, a rákosrendezői pályaudvar környékére tervezi a „mini-Dubaj”-projektet: luxus lakónegyedet építhet egy arab emírségekbeli befektető 2000 milliárd forint értékben, miután az állam végrehajtott egy 300 milliárdos infrastrukturális fejlesztést.
A területre tervezett „mini-Dubaj” építési projekttel összefüggésben az építési tárcának egyelőre csak arra van mandátuma, hogy „mindenféle értelemben” megtisztítsák a területet, beleértve az ott élők és a cégek kiköltöztetését és a terület kármentesítését. A lap szerint ez volt a fő témája annak a keddi megbeszélésnek, amelyre Csepreghy Nándor miniszterhelyettes és Pafféri Zoltán, a MÁV vezérigazgatója meghívta Horváth Csabát.
Mint írták, Lázár János minisztériuma a lakók elhelyezéséhez kért segítséget az önkormányzattól, Horváth Csaba pedig ígéretet tett arra, hogy „lehetőségeik szerint” segítik a helyi szociális és bérlakásrendeletben szereplő feltételeket teljesítő lakók elhelyezését. A végső döntést persze a képviselő testület hozza majd meg, és a kerületi lakcím mindenképpen alapfeltétel lesz – rögíztette az erről szóló cikk.
Az építési tárca és az állami vasúttársaság azt állítja: vállalják, hogy mindenki számára elfogadható megoldást keresnek, a lakóknak több ajánlatot is tesznek. Másik ingatlan és készpénzes kártalanítás is lehetséges – fogalmazott a lap.
Lázár János korábban megígérte azt is, hogy a tervezési folyamatba bevonják az érintett XIV. és a XIII. kerületet, valamint a fővárosi önkormányzatot.
Horváth Csaba mindenesetre átadta a 4-es metró meghosszabbításáról eddig készült mintegy ezer oldalas dokumentációt, hangsúlyozva, hogy a vonal folytatása mellett ma már sokkal több érv szól, mint 2011-ben, amikor lefújták a projektet. Azóta felépült a stadion, épülnek a múzeumok a Városligetben és az új kormányzati negyed a Bosnyák tér mögött. Érvelése szerint a metró továbbépítése a Rákosrendezőn épülő több tízezer lakás és irodaházak kiszolgálásához is elengedhetetlen. A tárca, mint írták, nyitott volt erre, bár azt rögzítették, hogy a projekt megvalósítása javarészt uniós forrásból történhet. Horváth Csaba ezenfelül a földalatti Y alakú hosszabbítását is fontosnak tartja, mivel így Rákosrendező mellett Csáktornya városrészt is elérhetővé tennék. A minisztériumi ígéret szerint minderre a tervek véglegesítésekor visszatérnek.