Belföld

Több vasútvonalat visszaállítana Szlovákia és Magyarország között a szlovák közlekedési tárca

Szajki Bálint / 24.hu
Szajki Bálint / 24.hu

Úgy tűnik, Szlovákia menthet meg pár magyar vasútvonalat a pusztulástól. A szlovák közlekedési tárca ugyanis fontolgat több, Szlovákia és Magyarország közötti regionális járat újraindítását – írta a parameter.sk a szaktárcától kapott információira hivatkozva.

Eszerint a minisztérium az első körben két járat bevezetését tervezgeti. Az egyik a Losonc–Fülek–Salgótarján–Hatvan vonalon járna. Szlovákiában ez a járat rácsatlakozhat a 160-as vágányra átszállással Zólyomba, Rimaszombatba és Rozsnyóba. Magyarországon Hatvan városában a Kassa és Budapest között közlekedő EC-járatra lehet felszállni. A kísérleti fázisban a járatok csúcsidőben óránként, csúcsidőn kívül kétóránként járnának – írta a parameter.sk.

A második potenciális járat a Kassa–Hernádcsány (Čaňa)–Hidasnémeti vonalon közlekedne, ami a minisztérium szerint segítené Kassa régiójának a fejlődését. A tárca lehetőséget lát abban, hogy a határ menti területekről új munkaerők érkezhetnek Kassa környékére, ami jelenleg nagy hiánnyal küzd ezen a téren. Itt csúcsidőben óránként közlekednének a vonatok ezen a vonalon.

Javítani szeretnénk a határon átnyúló járatokat, és ezzel erősíteni a hagyományos kapcsolatokat a határ menti régiókban élők között. E vonalak közül sokat 2003 után bármiféle helyettesítés nélkül megszüntettek, ma pedig azt látjuk, hogy néhány vonalon viszonylag nagy igény mutatkozik a visszaállításukra

– nyilatkozta Jozef Ráž közlekedésügyi miniszter, aki szerint a szlovák vasúti társaság már csütörtökön tárgyalni fog erről a MÁV-val.

De itt még nem biztos, hogy megállnának. További vonalak visszaállításában is komoly lehetőségeket látnának:

  • a két Komárom között,
  • a Losonc–Ipolytarnóc–Szécsény–Balassagyarmat,
  • az Újhely (Slovenské Nové Mesto)–Sátoraljaújhely,
  • illetve az Ipolyság – Drégelypalánk–Balassagyarmat vonalon.

A Losonc-Ipolytarnóc-Balassagyarmat vonal visszaállítása különösen pikáns lenne, mert a Balassagyarmat és Ipolytarnóc közti több mint negyven kilométeres szakaszt tavaly nyáron zárta be a Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztérium, ami ellen hiába tiltakozott a város fideszes polgármestere is.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik