A főváros megtalálta a jogi megoldást arra, hogy mégse legyenek Fülöp-szigeteki buszsofőrök az Arrivabus járatain, írja a Telex Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes sajtótájékoztatójára hivatkozva.
Kiss a lap szerint elmondta, ők nem támogatják az olcsó külföldi munkaerő alkalmazását. Ezt saját cégeik, azaz a BKV esetében tudták érvényesíteni, azonban az Arrivára nem volt ráhatásuk. Most bejelentette, hogy „megtaláltuk azt a jogi megoldást, aminek következménye, hogy nem lesz filippínó buszsofőr az Arriva buszain sem.”
A főpolgármester-helyettes a lap szerint arról beszélt, hogy megnézték a főváros a céggel kötött szerződéseit, így találták rá a megoldásra. Kiss szerint az ilyen típusú munkaerő alkalmazása szembemegy a fővárosi és a szélesebb értelemben vett társadalompolitikai célokkal, és ezzel lemondanak a hazai munkaerő tartalékról. Kiss korábban azt is kifejtette, hogy álságosnak tartja annak hangoztatását, hogy kölcsönzött munkaerő alkalmazása esetén nem gyengülnek a munkavállalói jogok, és a lépésnek nincs bérleszorító hatása, hiszen alternatív foglalkoztatási keretek és bérezési rendszer jön létre.
A budapesti buszok egyharmadát, mintegy 450 járművet üzemeltet az ArrivaBus Kft., amely a BKK egyik legnagyobb szerződéses szolgáltatója. A cég szerint a fővárosi közösségi közlekedésben mindennapossá vált a sofőrhiány. Ezért októberben bejelentették, hogy 20 Fülöp-szigeteki járművezető kezdi meg a képzési programot, akik az eredeti tervek szerint leghamarabb 2024 januárjában állhattak volna munkába. Akkor azt mondták, ugyanannyi fizetést kapnak majd, mint a magyarok.