Belföld

Biztosan tartja vezető helyét Magyarország legproblémásabb vasútvonala

Nagy Borbála / 24.hu
Nagy Borbála / 24.hu

Ismét megnézte a hvg.hu, melyik volt Magyarország legproblémásabb vasútvonala, vagyis azt, hol késtek a legtöbbet a vonatok. A lista első helyére idén is a Budapest-Záhony vonal került, benne a monori, ceglédi elővárosi vonatokkal és a debreceni, nyíregyházi járatokkal. Már 2020-ban, 2021-ben és 2022-ben is ez a vonal végzett az első helyen. A második helyre a Budapest-Hatvan-Miskolc-Sátoraljaújhely vonal jött be, a harmadikra a Budapest-Békéscsaba-Lőkösháza vonal.

Kilométer arányosan viszont a Nagyatád-Somogyszob vonalon volt a legrosszabb a helyzet.

Kiesett a tíz legproblémásabb vonal közül a Budapest-Esztergom és a Szeged-Békéscsaba vonal, helyettük becsúszott a Top10-be a Székesfehérvár és Szombathely közötti vonal, és rögtön a hetedik helyig jött fel a mindössze 8 kilométeres Nagyatád-Somogyszob mellékvonal. Mindezt úgy, hogy utóbbit be is zárták július végén, amikor még a hatodik helyen állt.

Magyarországon jelenleg 86 vasútvonalon van személyforgalom, ezek közül a hibapontok több mint felét, 1460-at az első tíz helyezett szedte össze. Az összes hibapont kétharmada pedig a 18 legproblémásabb vonalon gyűlt össze – írja a hvg.hu.

A cikkből az is kiderül, hogy három olyan vonal volt, ahova az egész évben egyetlen hibapontot lehetett felírni, ebből kettőt az év közben bezártak.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik