Annak ellenére, hogy sem a magyar kormány, sem az önkormányzat, de még a kínai cég sem közölt részleteket a szegedi BYD-gyárberuházásról a tavaly decemberi bejelentés óta, hétfőn már tervek is érkeztek az építésügyi hatósághoz a beruházásról, írja a Telex.
A Csongrád-Csanád Vármegyei Kormányhivatalnak benyújtott tervek alapján most egyelőre csak két gyártócsarnok alapozására szeretnének engedélyt kérni a gyár tervezői. A nagyobbik csarnok az autók karosszériájának formázására szolgálna 4 hektáron, míg a kisebbik egy könnyűfémes, kompozitanyagokkal foglalkozó üzem lenne, majdnem feleakkora területet elfoglalva.
Kiderült továbbá, ahhoz, hogy felhúzhassák a BYD-gyárat, megfelelően erős talajra van szükség. Ezért a munkákat azzal kezdik majd, hogy a hullámos területről teljesen lehámozzák a termőföldet 50 centiméter mélységig, mintegy 40 hektáron, ezt követően a még mindig hullámos felszínt kiegyenesítik, és erre már ráteríthetik azokat a teherbíró rétegeket, például zúzottkövet, amik megtartják majd az épületeket.
Sokan aggódtak amiatt, hogy a csendes környék nyugalmát megzavarhatja a BYD-gyár és annak építése, de a tervekből úgy tűnik, hogy a földet szállító munkagépek egy már meglévő bekötőutat használnak majd.