Belföld

Donáth Anna a vasúti közlekedés tönkretételével vádolja Lázár Jánost

Varga Jennifer / 24.hu
Varga Jennifer / 24.hu

Amíg csak állami lehet a vasút, addig késni fog

írja Facebook-bejegyzésében Donáth Anna, a Momentum EP-képviselője, aki szerint „a MÁV megbukott”, éppen ezért mielőbb liberalizálni kell a magyar vasutat, hogy belátható időn belül emelkedjen a szolgáltatás színvonala.

A képviselő a bejegyzésében arra reflektál, hogy a MÁV-Start és a GYSEV közszolgáltatási szerződése idén december 23-án lejár, és ha a kormány nem hosszabbít velük, akkor jöhetnének a magáncégek által üzemeltetett vasutak Magyarországra. A témával foglalkozó cikkünkben írtuk, hogy a vasútvonal-üzemeltetések megtendereztetése valóban magasabb szolgáltatási színvonalat hozhat, de többek között a járművek cseréjét és a mellékvonalak ügyét is rendezhetné ez a megoldás.

Donáth szerint

a Fidesz és Lázár János teljesen tönkretette a korábban sem túl jó állapotban lévő hazai állami vasúti közlekedést,

éppen ezért szerinte óriási szükség lenne arra, hogy a MÁV helyét a magánvasútak vegyék át. Mint fogalmazott: „amit a Fidesz kormányzása tönkretett, azt az EU liberális szabályai rendbe tudnák hozni.”

„Az egyetlen megoldás jelen helyzetben az, ha a kormány végre ebben is hallgat az EU-ra, és liberalizálja a távolsági közlekedés piacát, hogy Magyarországon ne csak az állami vasút, de a magánvasút is végezhessen közszolgáltatást, személyszállítást” – fogalmazott posztjában a politikus, hozzátéve, nem egyedülálló elképzelésről van szó, hiszen Közép- és Kelet-Európa szerte több országban is hasonlóan szerveződik a vasúti közlekedés.

Kapcsolódó
Pár napja maradt dönteni a kormánynak, beengedi-e a magánvasutakat
Jöhetnének a magáncégek által üzemeltetett vasutak Magyarországra, ha a kormány nem hosszabbítaná meg a MÁV-Start és a GYSEV közszolgáltatási szerződését, ami december 23-án lejár. Az uniós előírások szerint a piacnyitást így is csak 2033-ig lehet kitolni.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik