Belföld

Érik az újabb Booking-botrány, most a befizetésekkel akadt gond

Nikolas Kokovlis / NurPhoto / AFP
Nikolas Kokovlis / NurPhoto / AFP

Több szállásadó is arra panaszkodott a 24.hu-nak, hogy miközben átutalják a Bookingnak a jutalékot, a befizetett összeg nem jelenik meg a szállásfoglaló cégnél. A Booking – miután azt látják a saját rendszerükben, hogy a szállásadó nem fizetett – elkezdi küldeni a felszólításokat a tulajdonosoknak, akadt olyan, aki már hármat is kapott. Beszéltünk olyan panziótulajdonossal is, akinek fel is függesztette a Booking a szálláshelyének reklámozását – és láthatóan ezzel nincsen egyedül.

Egy Facebook-oldalon sokan panaszkodnak a helyzetre, valaki azt írja:

Mindig utalva fizettem. Sosem volt gond. Augusztus óta pedig hónapról hónapra gyűlnek a kifizetetlen számláim. 2 hónapja írogatok nekik, küldöm a bizonylatokat, és semmi válasz. Most függesztettek fel.

Kerestük a céget, de napok óta nem kapunk választ a kérdéseinkre. A lapunknak nyilatkozó egyik szállásadónak viszont sikerült beszélnie egy ügyintézővel, aki elmondta: világszerte jelentkezett ez a probléma, arra pedig nem tudtak megnyugtató választ adni, hogy mikorra tudják orvosolni a helyzetet.

Beszéltünk egy szállodatulajdonossal is, aki szintén találkozott ezzel a problémával, a szálláshelyüknek az értékesítését azonban nem függesztette fel a Booking.

Minket nem tiltottak le, elküldtük a felületen a befizetési bizonylatot. Kaptunk egy emailt, hogy nem fizettünk 2 hónapot. Nekünk van kapcsolattartónk, megkerestük, ő azt mondta, hogy küldjük el az utalási bizonylatot

– nyilatkozta a hotel vezetője.

Az egyértelmű, hogy a bizonylat elküldése nem jelent megoldást mindenkinek, viszont úgy tűnik, hogy a nagyobb szálláshelyek, amelyeknek van kapcsolattartójuk a Bookingnál, meg tudják oldani az ügyet.

A legnagyobb nehézséget a beszámolók alapján az okozza, hogy a szálláshely-tulajdonosok nem tudják felvenni a céggel a kapcsolatot, a Booking hónapokig nem válaszol a szállásadók kérdéseire. Hogy mennyire káoszos lehet a helyzet, az is mutatja, hogy egy több szálláshellyel rendelkező tulajdonos egyik panziója még csak egyetlen felszólítást kapott augusztus óta, miközben a másik apartmanja már hármat.

Ez a helyzet egyébként óriási érvágás a kisebb szálláshelyeknek, melyekhez a foglalások nagy része a Bookingról érkezik be.

Ha ez nyáron történik, akkor milliós veszteséget könyvelek el. Most csak pár százezreset

– nyilatkozta lapunknak az egyik szállásadó, akinek le is tiltotta már a Booking az oldalát.

Novemberben magyarul írt levélben kért bocsánatot a Booking.com vezérigazgatója, Glenn Fogel mindazoktól, akik károsultként érintettek a nyáron kipattant kifizetési botrányban. A cég hónapokig nem utalta át a szállásadóknak járó összegek egy részét, itthon a Gazdasági Versenyhivatal indított vizsgálatot az ügyben. A napokban az Európai Parlament jelentette be, hogy új regisztrációs rendszert vezetne be az unió az Airbnb és a Booking szigorúbb ellenőrzésére.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik