Egy budapesti iskolában akkora a tanárhiány, hogy az informatika és matematika tagozatos diákok néha csak délre járnak be az iskolába, mert nincs, aki megtartsa az óráikat. Az Álmos Vezér Gimnázium és Általános Iskolában kialakult helyzetről több érintett szülő beszélt a RTL Híradónak.
Az óráknak nem szakszerű a helyettesítése. A gyerekek sokszor délre mennek vagy délben már otthon vannak. És amiatt nagyon el vagyunk keseredve, hogy az osztály fele informatika szakos, ami most digitális kultúra, de az elmúlt 8 hónapban nem volt informatikatanár
– mondta a Híradónak az egyik szülő, a másik pedig arra panaszkodott, hogy a státusztörvény miatt távozó matematikatanárokat nem helyettesítik megfelelően.
Két matektanár is felállt. Az őszi szünet után visszamentünk, és a matematikatanárok, akik aláírták a felmondó nyilatkozatot, sajnos már nem tudnak dolgozni. A matematikaóránk nekünk nincs megoldva.
A szülők szerint az informatikát jobb híján sokszor az iskola rendszergazdája tartja. Ha tartja, de többnyire inkább szabadfoglalkozás van óra helyett. De magyar-, rajz- és angol szakos tanárból is hiány van.
Az intézményt fenntartó Közép-Pesti Tankerületi Központ vezetője kedden szülői fórumot tartott az iskolában. A részvevők szerették volna megtudni, hogy a matek és infomatikatagozatos gimnazista gyerekeik mikor és hogyan tudják majd pótolni a lemaradásukat. Az egyik szülő rögzítette a tankerületi igazgató, Házlinger György válaszait, és eljutatta az RTL Híradóhoz.
Ez egy gimnázium. Az emelt informatika azt jelenti, hogy a szabadon válaszható órakeretben, ami 1-2 óra évfolyamonként, megnyomják egy picike informatikával. Nincs tagozat, meg nincs… tehát ez egy… most már… az önök gyerekei ide járnak… ez egy méz a madzagon. Ez egy marketingfogás. Nincs ilyen, hogy emelt. Tehát gimnáziumban ez egy értelmezhetetlen valami
– magyarázta a helyzetet a tankerület vezetője.
Házlinger György arról is beszélt, hogy a matematikatanárok hiányát úgy oldják meg, hogy nem nagyon lesznek az iskolában csoportbontások.
Most ettől függetlenül az itteni humánerőforrás alakulása miatt két matektanár éppen elment. Nem az az irány, hogy csoportbontások legyenek
– közölte.
Pedig a szülők szerint lenne megoldás, hogy csoportokra bontsák a diákokat matematika órán. Az egyik tanár ugyanis, aki a státusztörvény miatt felmondott, óraadóadóként visszadolgozna. Ha engednék. Erről azonban legkorábban decemberben kezdenének vele tárgyalni.