Belföld

Lázárék olyan MÁV-ot szeretnének, amely nem hasonlít az állami struktúrához

FACEBOOK
FACEBOOK

Nem lehet jó véleménye az állami vállaltok működéséről Lázár Jánosnak. Ez elég egyértelműen kiderült abból a levélből, amelyet az Építési és Közlekedési Minisztérium küldött Tóth Bertalannak, az MSZP politikusának, aki a MÁV Vagon Kft. privatizációjának hátteréről érdeklődött.

A MÁV-Volán-csoport október elején jelentette be, hogy a kormány döntése alapján a cég 75 százalékát magánkézbe adják. Bár a cég továbbra is a MÁV-Volán-csoport leányvállalata marad, így a munkavállalók foglalkoztatásának feltételeit nem befolyásolja a tulajdonosi szerkezet változása, az új, többségi tulajdonos a Magyar Vagon Zrt. lesz. A Zrt. a Solva II Magántőkealapon keresztül Hernádi Zsolt Mol-elnök-vezérigazgatóhoz és üzleti köréhez tartozik.

Tóth megkérdezte, hogy mennyiért adják el a 75 százalékos üzletrészt, illetve azt is, hogy miben különbözik ez a privatizáció azoktól, melyet korábban elítélt a kormányzati kommunikáció?

Tóth, mint a Facebookján írta, a feltett kérdésre érdemben nem kapott választ, az Ágh Péter államtitkár által szignált levél azonban így is figyelemre méltó.

A tárca ugyanis már gyakorlatilag önmagával és az Orbán-kormánnyal szemben is kritikus hangot ütött meg, amikor a vasút fejlesztési koncepciója legfőbb céljának azt nevezte, hogy „a MÁV működése sokkal jobban hasonlítson a piaci működéshez, mint az állami struktúrához”. Elismerésre méltó ez az őszinteség! Azért nem működik a normálisan a vasúti közlekedés, mert az irányítója olyan, mint az állam

– írta az MSZP politikus.

Ágh egyébként azt írta, hogy a magántőke hatására lerövidülhetnek a döntési útvonalak, javul az anyag- és alkatrészellátás, és könnyebb lesz a piaci források bevonása.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik