Az osztrák ÖBB után a MÁV is elismerte, hogy csak a győri vonal felújításának végeztével indulnak újra a közvetlen nyugat-európai járatok – írta a Magyar Hang. Ez ráadásul jóval tovább fog tartani, mint eredetileg ki volt tűzve:
A lapnak a MÁV azt írta, hogy ők jelezték az ÖBB-nek, hogy október 27-től jelentősen csökken a késések kockázata, és kérte a Németországba tartó vonatok bécsi kettéosztásának megszüntetését, ennek ellenére az osztrák vasúttársaság fenntartja a december közepéig az átszállásos megoldást.
Ahhoz, hogy az osztrákok Bécsben ne kényszerítsék átszállásra a Budapest felől érkező utasokat, olyan lépéseket kellett volna megtennünk, amelyek a magyarországi belföldi közlekedést érintették volna aránytalanul hátrányosan
– írta a MÁV, de arra nem tért ki, mik lettek volna ezek a lépések.
Azt is jelezték az osztrákoknak, hogy „nem javul az Ausztriából Magyarországra tartó Railjet xpress vonatok menetrendje”, „ezek a késések további nehézségeket okoznak a forgalomirányításban a vágányzárral érintett vonalszakaszon, és a Magyarországról Ausztriába visszatérő vonatok késéséhez is vezethetnek”.
A Svájcba tartó utasoknak is át kell szállni – tette még hozzá a MÁV:
- a Keleti pályaudvarról 6:40-kor Zürichbe induló Railjet (rjx 162) csak Ötztalig közlekedik, onnan pótlóbuszok járnak Sargansig.
- a Zürichből eredeti menetrend szerint 21:40-kor Budapest felé induló Nightjet (nj 467) pedig csak Bécsig közlekedik, és nem egyesül Salzburgban a Budapestre tartó Kálmán Imre EuroNight (EN 463) szerelvényével.
A magyar vasútra egyébként is rájár a rúd, Mészáros Lőrinc cégét is ekézik, amiért nem tudják beindítani a Szeged-Röszke közötti személyforgalmat, fideszes képviselők szerint pedig kamuzik a MÁV a 14-es vasútvonal állapotáról.