Be kell fizetnie a Ryanair-nek a 200 millió forintos fogyasztóvédelmi bírságot, miután a Kúria is helybenhagyta a Fővárosi Kormányhivatal döntését – írta közleményében a kormányhivatal.
Budapest Főváros Kormányhivatala 2020 áprilisában indított fogyasztóvédelmi hatósági eljárása megállapította, hogy a Ryanair DAC légitársaság a 2020. február 18-i Budapest-Gran Canaria járat késése kapcsán az ellátási és tájékoztatási kötelezettségét elmulasztotta, valamint tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot valósított meg. „A kormányhivatal feladata az, hogy mint fogyasztóvédelmi hatóság megvédje az utasokat, akikkel szemben tisztességtelen módon járt el a légitársaság” – emlékeztetett a kormányhivatal.
A Ryanair korábbi tájékoztatása szerint az ügyben érintett járata üzemanyag-feltöltési okokból vesztegelt hat órán át a Liszt Ferenc-repülőtéren.
(A nyitóképen, Michael O’Leary, a Ryanair vezérigazgatója látható, amint sajtótájékoztatót tart a Hotel Visionben 2022. január 24-én.)